سینمای اکشن و پلیسی در ایران ضعیف است/عکس

انوشیروان محسنی بازیگر سینما درباره حضور خود در جشنواره فیلم های ورزشی گفت: در این جشنواره با فیلم "اسنیف" به کارگردانی فرناز امینی و تهیه کنندگی خشایار محسنی و حسن داها حضور دارم که از بین 330 فیلم "اسنیف" به عنوان ده فیلم برتر انتخاب شده است. در این فیلم نقش اصلی را برعهده دارم و نیما شاهرخ شاهی، سحر ذکریا، سارا مجزی، ملیکا شریفی نیا، خداداد عزیزی، آتیلا حجازی و سیامک اشعریون دیگر بازیگرانی هستند که در کنار من به ایفای نقش می پردازند.

وی درباره این که آیا در جشنواره جایزه بازیگری را کسب خواهد کرد یا نه توضیح داد: نمی دانم جایزه بازیگری فیلم های ورزشی را دریافت خواهم کرد یا نه اما حضور فیلم اسنیف در بین 10 فیلم حضور یافته در جشنواره مرا خوشحال کرده است و امیدوارم این اثر جایزه بهترین فیلم این دوره جشنواره را دریافت کند. آشنایی چندانی با جشنواره فیلم های ورزشی ندارم اما فکر می کنم باید به این جشنواره توجه شود. 

بازیگر "زندانی ها" درباره تولید "اسنیف" و کارگردانی فرناز امینی اظهار کرد: با توجه به این که اسنیف در ژانر اکشن است تصورم این بود که شاید برای یک خانم تولید این نوع فیلم سخت باشد اما فرناز امینی با نظم در روند تولید، مدیریت درست و انتخاب هنرپیشه های خوب اسنیف را به جشنواره رساند و من از همکاری با این کارگردان بسیار راضی هستم. 

محسنی با اشاره به حرف هایی که درباره نیما شاهرخ شاهی و سحر ذکریا در شروع همکاری با فیلم اسنیف به او گفته می شد بیان کرد: قبل از این که بازی در کنار نیما شاهرخ شاهی و سحر ذکریا را در اسنیف شروع کنم عده ای می گفتند نیما شاهرخ شاهی متکبر است و اذیتت می کند اما بالعکس از این بازیگر جز مهربانی ندیدم، فردی مودب که در حال حاضر با هم دوست صمیمی هستیم و از روز اول و صحنه های ابتدایی همکاری، در کنار هم به خوبی بازی کردیم. 

انوشیروان محسنی با فیلم اسنیف به دنبال افتخاری دیگر/ حرف های گفته شده درباره شاهرخ شاهی و سحر ذکریا برای خراب کردن فضای تولید بود/نیما شاهرخ شاهی و سحر ذکریا متکبر و بد اخلاق نیستند/  با اتحاد و همدلی در فیلمسازی می توانیم مخاطبان را جذب فیلم های ایرانی کنیم///یکشنبه

قهرمان چهار دوره تای بوکس اروپا درباره شرایط بازی در ایران توضیح داد: در اروپا در فیلم های زیادی حضور داشته ام و تا این لحظه در 3 فیلم ایرانی بازی کرده ام اما به طور کلی بازی در سینمای ایران را بیشتر دوست دارم. در فضای پشت صحنه تولید فیلم در ایران صمیمیت و مهربانی زیادی بین اعضا وجود دارد اما پولی که در اروپا به هنرپیشه ها داده می شود قابل مقایسه با هنرمندان ایران نیست چرا که در سینمای اروپا بازیگران دستمزدهای بالایی می گیرند. 

محسنی با توجه به تجربه بازی در آثار اکشن اروپایی درباره وضعیت اکشن در سینمای ایران خاطرنشان کرد: در ایران تولید بیشتر به آثار طنز یا غمگین اختصاص دارد و فیلم های اکشن و پلیسی خوبی نداریم. این حرف و عقیده اشتباه در فیلمسازان وجود دارد که چون نمی توانیم فیلم های اکشن بسازیم پس این نوع آثار تولید نشوند در حالی که اگر همه عوامل سینما دست به دست هم دهیم می توانیم فیلم های داخلی خوب تولید کنیم و در نتیجه مخاطبان به جای این که به فیلم های آمریکایی و چینی گرایش پیدا کنند فیلم های مربوط به فرهنگ و کشور خود را تماشا می کنند.