تاکید روحانی بر گسترش روابط پارلمانی تهران - الجزیره

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز سه‌شنبه در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و مشارکت ایران و الجزایر، از جمله در اوپک گازی، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط و همکاری‌های خود را در سایر زمینه‌های تجاری و اقتصادی، سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری‌های نوین با الجزایر گسترش دهد.

وی با بیان اینکه ایران و الجزایر در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات نزدیک و مشترکی دارند، گفت: امروز که جهان اسلام با مشکلات و معضلات فراوانی روبرو است، دو کشور باید همکاری‌های خود را در راستای حل و فصل مسایل منطقه‌ای و جهان اسلام گسترش دهند.

رئیس‌جمهور احقاق حقوق ملت فلسطین، مبارزه با تروریسم در منطقه و کمک به حل و فصل مشکلات در برخی کشورهای اسلامی مثل یمن که مردم آن درگیر جنگ و دچار بیماری‌های فراوان هستند را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: اراده مستحکم ایران تقویت روابط و همکاری‌های همه جانبه علمی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی و سیاسی میان دو کشور است.

روحانی خاطر نشان کرد: توسعه روابط پارلمانی تهران – الجزیره می‌تواند نقش مثبتی در گسترش مناسبات دو کشور برای رسیدن به اهداف مشترک ایفا کند.

وی با اشاره به روابط رو به توسعه دو کشور دوست و انقلابی، گفت: باید در راستای گسترش همه جانبه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین تلاش کنیم.

السعید بوحجه رئیس مجلس الجزایر نیز در این دیدار ضمن تسلیت از دست دادن جمعی از دریانوردان کشورمان در حادثه کشتی سانچی به دولت و ملت ایران، روابط دو کشور را مثبت و رو به توسعه دانست و گفت: باید در راستای توسعه و گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور و تسریع در اجرای توافقات تلاش کنیم.

رئیس مجلس الجزایر خاطر نشان کرد: با تقویت روابط و همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها می‌توانیم در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کنیم.