پرسپولیس تا دو هفته دیگر گل نمی‌زد

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز گفت: اگر شرایط متعارف بود پرسپولیس نمی‌توانست تا دو هفته دیگر هم به تیم ما گل بزند.

فیروز کریمی پس از تساوی یک - یک گسترش فولاد تبریز مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی تهران گفت: بازی بسیار سنگینی داشتیم. به لحاظ فوتبالی، کاملا فوتبال تاکتیکی را دیدیم. یک تیم در قالب تماما هجومی و تیم دیگر کاملا دفاعی بود.

وی تصریح کرد: به خاطر شرایط پرسپولیس، مجبور بودیم دفاعی بازی کنیم. فکر می‌کنم تنها آن‌ها یکبار شوت زدند و همانطور هم توانستند گلزنی کنند.

سرمربی تیم فوتبال گسترش ادامه داد: اگر شرایط متعارف بود پرسپولیس تا دو هفته دیگر هم نمی‌توانست گل بزند. این از روی غرور نیست. گلر ما یک بار هم شیرجه نرفت تا زمان اخراج بازیکن تیممان.

کریمی اظهار داشت: در فوتبال ما فقط می‌بینیم که داور برای تاخیر در پرتاب اوت، کارت بدهد. هیچ جای دنیا اینگونه نیست. شما از الان تا ۵ سال دیگر هر کس در فوتبال روز دنیا دید که به بازیکن ما به خاطر اوت انداختنش کارت زرد نشان دهد، من به او جایزه می‌دهم.

سرمربی تیم تبریزی خاطرنشان کرد: پرسپولیس تیم خیلی خوبی است. ما مجبور بودیم به خاطر تاکتیک آن‌ها تغییر رویه بدهیم. ما تحت تاثیر شخصیت پرسپولیس، تغییر تاکتیکی دادیم.‌ای کاش یکی دیگر از توپ‌های آن‌ها گل می‌شد، اما آن گل با آن شرایط و در آن لحظه بسیار سخت بود.

سرمربی گسترش فولاد تبریز درباره درگیری اش با تصویربردار صدا و سیما گفت: آن فرد بطور تعمدی سه بار به شانه ام زد. انتظار داشت صحنه‌ای را فشار دهد تا بگوید من سوسمار شکار کردم! به مدیر روابط عمومی هم گفتم که پیگیر این قضیه خواهم بود. سازمان لیگ به شدت به این موضوع رسیدگی کند. متاسفانه هواداران پرسپولیس امروز پس از سه دهه به ساحت خانواده ام توهین کردند.

فیروز کریمی در ادامه انتقادش از رفتار تماشاگران پرسپولیس گفت: این درست نیست که من که امروز رخت عزای خواهرم را درآوردم با چنین توهین‌هایی روبرو شوم و آن وقت یک تصویربردار مدام به صورت عمدی به من ضربه بزند تا تحت فشار قرار بگیرم.

وی درباره تعویض‌های دفاعی اش گفت: ما ناچار به این امر شدیم. اول آنکه ما هر سه تعویض‌مان اجباری بود. اگر سیدی در زمین می‌ماند و روی او خطا نمی‌کردند خیلی حرف‌ها داشتیم. با رفتن او یکی از بازو‌های ضد حمله را از دست دادیم. اگر حسینی را در دقیقه ۴۸ آوردم به خاطر آلارم‌هایی بود که سیستم برانکو و پرسپولیس می‌داد. من به احترام پرسپولیس، برخی شیوه‌ها آن‌ها را که فنی است نمی‌گویم.

کریمی تصریح کرد: خطرناکترین زمان برای ما دقایق ۴۵ تا ۴۷ بود. به همین خاطر تعویض کردم. گلر تیممان هم روی گلی که خورد مقصر بود.

سرمربی گسترش فولاد درباره شیوه تاکتیکی تیمش گفت: در بازی با سپیدرود در جو سنگین آنجا که البته سالمتر از بازی امروز پرسپولیس بود توانستیم دو گل در نیمه اول بزنیم. اما اگر ببینیم در برخی بازی‌ها گوشه رینگ قرار گرفته ایم و گاردمان را باز کنیم حتما ضربه می‌خوریم شرایط فرق می‌کند. یکی از راه‌های صعود یک تیم، این است که وقتی تیمی مجبور به دفاع کردن می‌شود باید تاکتیک دفاع را بیاموزد. تیمی هم که می‌خواهد دفاع سخت را بشکند باید کارش را بلد باشد. به نظرم برانکو ایوانکوویچ با تمام احترامی که قائل هستم باید فکری به حال این موضوع کند.

کریمی افزود: فلسفه مان فوتبال کثیف نیست. به نظرم سپیدرود رشت هم خیلی خوب بازی می‌کند، اما فوتبال زیبا امتیاز ندارد. باید خوب بازی کنیم و نتیجه هم بگیریم. فکر می‌کنم خوب بازی کردیم و دفاع کردن را هم بلد بودیم.