رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در مراسم رونمايي از نخستين كاميون طراحي شده در كشور از عدم حضور وزير صنايع و معادن در اين مراسم انتقاد كرد و گفت: اميدوارم ايشان براي حضور نيافتن در اين مراسم ملي توجيه قابل قبولي داشته باشد.


به گزارش ایرنا، ' سیدحسین هاشمی ' روز سه‌شنبه در این مراسم که با حضور جمعی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا در شرکت سایپا دیزل برگزار شد، افزود: وزارت صنایع و معادن مسئول و متولی صنعت بویژه خودروی کشور است و حضور وزیر صنایع در این مراسم، به نظر می‌رسد حضور واجبی بود.
وی ادامه داد: تمام افرادی که دراین مراسم حضور پیدا کردند، بطور قطع دارای کار و مشغله خاص خودشان هستند اما با توجه به حساسیت موضوع در این مراسم حضور یافتیم و هرچه فکر کردم علت عدم حضور وزیر صنایع را متوجه نشدم.
هاشمی گفت: در مقطع فعلی حتی اگر برای وزیر، کار مهمی هم پیش آمده بود باید در بخشی از برنامه حضور می‌یافتند چرا که این رونمایی یکی از بزرگ‌ترین افتخارات کشور است و امیدوارم گلایه من به وزیر صنایع و معادن برسد.
وی سپس با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن همواره درگیر مسایل خودرویی است، گفت: به قدری از خودروی دانگ‌فنگ در کمیسیون صنایع شنیدیم و بررسی کردیم که در نهایت با دستور رئیس مجلس و کارهای تحقیقاتی کمیته صنعت توانستیم این موضوع را فیصله دهیم. البته همین صبح امروز نیز نامه، فکس و سی‌دی از نگرانی برای خودروی کامیون ملی نیز به دست ما رسید.
هاشمی به موضوع نوسازی ناوگان اشاره کرد و افزود: در بحثجایگزینی خودروهای فرسوده، عملکرد اصلا مطلوب نیست در حالی که این موضوع باید بحثاصلی باشد و حتما نیز انجام شود.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در آستانه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قرار داریم، گفت: یکی از مباحثاصلی این قانون بحثانرژی و مصرف آن است و حال نمی‌شود که هدفمندکردن یارانه‌ها را اجرا کنیم اما خودروهای داخلی دارای مصرف بالا باشند.
وی سپس با بیان اینکه ما در کمیسیون صنایع و معادن بطور جدی پیگیر این قضیه خواهیم بود اظهار امیدواری کرد که وزارت صنایع و معادن در مورد جایگزینی خودروهای فرسوده تجاری بهترعمل کرده و تدبیرعاجلی اتخاذ کند.
گفتنی است در پی تماس خبرنگار ایرنا با روابط عمومی وزارت صنایع و معادن در خصوص تایید یا رد این امر، اعلام شد که حضور در این مراسم جزو برنامه‌های ' علی اکبر محرابیان ' بوده اما بروز کارهای پیش بینی نشده سبب شده که وزیر نتواند در این مراسم حضور یابد.