تارتار: داوری به سود استقلال رقم خورد

مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم پس از شکست ۴ بر صفر تیمش مقابل استقلال گفت:به استقلال و هواداران این تیم بابت نتیجه خوبى که کسب کردند تبریک می گویم. بازی به گونه‌ای پیش رفت که دست و پای ما بسته شد و پنالتی زودهنگامی که برای استقلال گرفته شد و در ادامه اخراج بازیکن ما، دست و پای‌مان را بست. من به صحنه نزدیک بودم و ضربه سیف‌اللهی، ضربه‌ای نبود که اخطار داشته باشد و همه چیز به سود استقلال رقم خورد.

او ادامه داد:همچنین بیش از ۵۰ درصد بازیکنان ما برای اولین بار در ورزشگاه آزادی بازی می‌کردند و همین موضوع باعث شد تا به لحاظ روحی به‌هم بریزند. متاسفانه نشد و نمی‌شد استقلال مقابل تیم ۱۰ نفره ما بد عمل کند و در نیمه دوم به 2 گل دیگر رسیدند و توانستند پیروزی شیرینی را به دست آورند. از بازیکنانم تشکر مى کنم که جانانه جنگیدند و باید این باخت را فراموش کنند و آماده شوند. تا به امروز هم کار بزرگى را انجام دادند.

سرمربى پارس افزود:حرفم با اصفهانیان این است که یا مشکلات داوری را برطرف کند و یا خودتش برود. ما شبانه‌روزی در حال تلاش هستیم و یک هفته روى نقاط قوت و ضعف تیم استقلال کار کردیم، اما اشتباه داوری همه چیز را به‌هم ریخت. من آن صحنه را ندیدم، اما اگر آن صحنه برای استقلال پنالتی بود، برای ما هم پنالتی بود. اخراج بازیکن شیرازه تیم ما بهم زد و تازه یک پنالتی خنده‌دار هم آخر بازی به سود ما گرفت. کرمانشاهی در حد و انداز این بازی نبود و نمی‌دانم چرا او برای دیداری سخت انتخاب شد. آن هم دیدارى که بین 2 مدعی برگزار می‌شد. به داور مسابقه گفتم اگر اشتباه کرده باشد، او را نفرین می‌کنم و تا دنیا دنیاست او را نمی‌بخشم. اگر هم من اشتباه کرده باشم، عذرخواهی می‌کنم.

او بیان کرد: ما در طول هفته در تمرین پنالتى زدن را کار مى کنیم. اصلا من اعلام کردم پنالتى را گل نکنند، چون اصلا پنالتی نبود. می‌خواستم خودم به بازیکنانم بگویم که پنالتی را  به بیرون بزنند، اما همکارانم اجازه ندادند. اصلاً پنالتی نبود و بازیکن ما سُر خورد.

تارتار افزود:خدا را شکر که پنالتی هم گل نشد. ما نمى گوییم حقى از تیم حریف را به ما بدهند. کارشناسى کنند و ببیند اصلا این داور در حد و اندازه لیگ هست. او از لحاظ بدنى هم براى داورى خوب نیست. بعد از ١٠ نفره شدن تیم ما داور سوت هاى بى خود براى ما مى زد تا جبران کند. آقاى اصفهانیان یا درست کن یا برو. ما شب و روز زحمت بکشیم بعد با یک سوت همه زحمات ما به باد مى رود

تارتار در مورد اینکه همین داور (کرمانشاهی) در دیدار سایپا و مشکی‌پوشان سر تیم سایپا را بریده بود و به نظر شما به عنوان سرمربى این مشکلات چگونه باید حل شود، گفت: باید از بالا اصلاح شود و روى صحبت‌هایم به اصفهانیان بود. اگر نمى تواند درست کند زحمات ما را به باد ندهد. خودشان را جای ما بگذارند. تمام زحمات با یک سوت از بین مى رود. باید در فوتبال همه چیز درست شود. کسی که در دیدار سایپا آن اشتباهات را کرد، چرا برای این بازی انتخابش کردند؟ اصلاً ببینند این داور در حد اندازه لیگ ماست! اصلا ما را محروم کنید. من و تیمم قربانی شدیم، اما نباید مربیان و تیم‌های دیگر قربانی شوند. استقلال هم نباید هفته‌های آینده قربانی شود. باید وضع داوری را درست کنند. هواداران استقلال برای ما عزیز هستند و حق‌شان هم پیروزی بود، چون ما بعد از ۱۰ نفره شدن حرفی برای گفتن نداشتیم. اصلا این داور چرا باید بازى امروز را قضاوت کند. بس است دیگر.