واکنش وزارت صنعت به یک خبر و سؤال کیهان

این روابط عمومی در واکنش به خبر ویژه روز 4 بهمن با عنوان «کدام دولتمردان طرفدار گران کردن ارز هستند» نوشت:  «این اتهام که دولت برای تامین بودجه، نرخ ارز را افزایش داده کاملا نادرست است و وزیر صنعت، معدن و تجارت در تازه‌ترین اظهارنظر خود در نشست شورای اداری استان یزد نیز به درستی بر بی‌اساس بودن آن تاکید کردند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همواره در اظهارنظرهای خود به ویژه سخنان اخیرشان در نشست شورای اداری استان یزد، بر این نکته که تغییرات غیرمتعارف نرخ ارز مشکلاتی را متوجه فرآیند تولید و صنعت کشور می‌کند، تاکید داشتند.
محمد شریعتمداری معتقد است که ثبات نداشتن قیمت‌ها مانع پیشرفت امور شده و تغییرات غیرمتعارف نرخ ارز به عنوان یک عامل برون‌زا مشکلات زیادی را برای صنعتگران به وجود آورده است که باید راهکارهایی برای رفع آن در نظر گرفته شود.
ناگفته نماند قدم‌های زیادی توسط دولت برای حمایت از تولید برداشته شده و در این ارتباط نیز دولت متحمل ضررهایی هم شده است.»
کیهان: تنها یک سؤال باید از روابط عمومی وزارت صنعت پرسید و آن اینکه اگر دولت مخالف گران شدن نرخ ارز است و رئیس‌جمهور نیز در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره کاهش نرخ ارز اطمینان داد، چرا دلار با افزایش قیمت بالغ بر 1300 تومان مواجه شده است؟! مگر نه اینکه ادعا شده به واسطه برجام فروش نفت دو برابر شده و طبیعتا درآمدهای ارزی نیز افزایش یافته است؟