اتهام زنی وزیر دفاع و مقام پارلمانی انگلیس علیه ایران

«تام توگند‌هت» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس به روزنامه اماراتی «نشنال» گفت: «اقدام‌های ایران نه تنها در منطقه، بلکه در بسیاری دیگر از نقاط جهان به شدت ناراحت کننده است. واقعیت این است که لغو تحریم‌هایی که ایرانی‌ها ادعا می‌کنند باید اتفاق بیفتد، برپایه حسن نیت است و زمانی که دولت این کشور موشک آزمایش کرده و آن‌ها را به ریاض شلیک می‌کند، ایجاد حسن نیت به شدت دشوار می‌شود.»
وی ادعاهایش را چنین ادامه داد: «فکر می‌کنم دولت ایران باید به شدت به آینده فکر کند، زیرا در مسیر کنونی رفاه کاهش یافته و این تحریم‌ها خاتمه نمی‌یابند.»
توگند‌هت با ذکر این‌که باید با نقش ایران در منطقه مقابله شود، افزود: «جامعه بین الملل از طرف سازمان ملل متحد وظیفه دارد با دولت ایران بابت حمایت آن‌ها از حمله به عربستان از طریق عوامل نیابتی گفت‌‌وگو کند. این اقدا‌م‌ها غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.»

در همین رابطه «گوین ویلیامسن» وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «ای بی سی» ایران را تهدید نامید.
وزیر دفاع انگلیس در این گفت‌و‌گو اظهار داشت: «باید اطمینان حاصل کنیم با هرگونه هدف بدخواهانه مقابله می‌شود. ما شاهد افزایش چالش‌ها نه فقط از سوی چین، بلکه از جانب روسیه و ایران هستیم. پس باید به طور مدام مطمئن شویم که از امنیت، زیرساخت‌های حیاتی و ملی ما محافظت می‌شود.»