85 میلیارد تومان پاداش اتفاقی و کمک به اشخاص در بودجه شهرداری

ماجرا از این قرار است که یکسری ردیف بودجه در بخش جزئیات مصارف بودجه لایحه بودجه سال آینده وجود دارد که سؤال‌های زیادی به وجود می‌آورد. یکی از آنها ردیفی است به نام «پاداش اتفاقی» که در برابر آن 45 میلیارد تومان بودجه قرار گرفته است.
این ردیف به خودی خود سؤال بزرگی در ذهن ایجاد می‌کند اما وقتی رقم آن را با بودجه برخی امور مقایسه کنید این علامت سؤال بزرگ‌تر می‌شود. مثلاً بودجه‌ای که برای اجرای طرح شهر در دسترس‌پذیر در نظر گرفته شده و به پیاده محور شدن و در نهایت کاهش آلودگی هوای تهران منجر می‌شود، 10 میلیارد تومان است یا برای ارتقای کیفیت ساخت‌وساز شهری ۱/۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
این پایان ماجرا نیست ردیف‌های مشکوک دیگری هم در لایحه بودجه شهرداری تهران قرار دارد مثلاً کمک به اشخاص و مؤسسات خصوصی که در برابر آن هم 40 میلیارد تومان ناقابل قرار گرفته است. اشخاص و مؤسساتی که نه به درستی مشخص است که چه کسانی هستند و نه مأموریتشان معلوم است که اگر مأموریت آنها مشخص بود و به شهرداری هم ارتباط پیدا می‌کرد، بودجه‌شان می‌توانست در ردیف مربوط به همان مأموریت قرار بگیرد و به عنوان یک ردیف خاص در لایحه بودجه ذکر نشود.