اتهام رانت‌خواری‌ به جامعه نزنیم

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در آغاز چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با تشکر از حضور پر شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: این حضور علی‌رغم وجود مشکلات‌ و نارضایتی‌های فراوان صورت گرفت که بار مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به فرآیند بررسی بودجه در کمیسیون‌های شورا و صحن علنی تصریح کرد: لازم است که با توجه به انتشار برخی تحلیل‌ها چند جمله را در این خصوص بیان کنم‌ که نظام مدیریت‌ و تأمین مالی در شهرداری یک امر بسیار حساس‌ و پیچیده‌ است که باید از یک سو هدفمند و در عین حال باید حساب شده باشد تا موجب بی ثباتی ساختار نشود.

وی تصریح کرد: دامن زدن به انتظاراتی‌ که نظام مدیریت مالی شهرداری باید اصلاح کند تنها می‌تواند موجب‌ یک سرخوردگی‌ شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه اخیراً دامن زدن به اینکه مدیریت شهرداری با فعالیت‌های مذهبی مخالف‌ است، نکته‌ای است که باید مراقب آن باشیم، گفت: ساماندهی‌ اعتبارات فرهنگی نباید به مخالفت‌ با فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی منجر شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در برخی موارد دیده شده که دستگاه‌هایی کار موازی می‌کنند‌، تصریح کرد: این رفتار موجب حیف شدن بیت‌المال می‌شود و بسیاری از تکالیف قانونی مدیریت شهری به  روی زمین‌ می‌ماند.

 وی با بیان اینکه سیاست شورا و شهرداری ساماندهی اعتبارات فرهنگی است، گفت: این سیاست نباید به مخالفت با فعالیت‌های مذهبی تعبیر شود و از سوی دیگر نباید به مدیریت شهری اتهام مخالفت با فعالیت های مذهبی زده شود و به جامعه مذهبی هم نباید اتهام رانت خواری زده شود، زیرا اینگونه رفتارها موجب شکاف در جامعه می‌شود.