حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به صدور کارت جدید برای جامعه ایثارگری، اظهار کرد: پس از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رونمایی از کارت‌های جدید شناسایی ایثارگران هستیم و امیدواریم این اقدام به تسهیل خدمات‌رسانی به این افراد منجر شود.

وی افزود: کارت‌های شناسایی ایثارگران در سال 1385 در 3 عنوان خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان طراحی و توزیع‌شده بودند و تا سال 1390 دارای اعتبار بوده و پس از مصوبه دولت برای تجمیع این کارت‌ها در کارت‌های ملی، اعتبار آن ها توسط شورای عالی اداری تا پایان سال 1396 تمدید شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: کارت‌های جدید شناسایی ایثارگران از نظر ظاهر، ابعاد و رنگ دارای شکل واحد هستند و شناسایی خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان از طریق 3 لوگوی متفاوتی که بر روی این کارت‌ها درج می‌شود، امکان‌پذیر است.

شهیدی یادآور شد: این کارت‌ها دربردارنده اطلاعات و مشخصات هویتی ایثارگری هستند و در پشت کارت نیز مشخصات منسوبین ایثارگر درج می‌شود، همچنین ضرایب امنیتی لازم برای این کارت‌ها در نظر گرفته شده است و امکان دریافت خدمات مختلف و دریافت اطلاعات فردی از طریق کارت وجود دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود 480 هزار نفر از ایثارگران با مراجعه به اداره ارتباطات و مراجعات (هاتف) بنیاد شهید و امور ایثارگران محل دارای پرونده در سامانه خدمات الکترونیک ایثار ثبت‌نام کرده‌اند و می توانند پس از ورود به این سامانه برای ثبت‌نام دریافت کارت ایثارگری اقدام کنند و تا 22 اسفندماه و روز بزرگداشت شهدا کارت‌های خود را از طریق پست دریافت کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: سایر ایثارگران که تاکنون در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند باید یک بار به اداره ارتباطات و مراجعات (هاتف) بنیاد شهید و امور ایثارگران محل دارای پرونده مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور در سامانه خدمات الکترونیک، درخواست دریافت کارت ایثارگری را ثبت کنند.

شهیدی گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 633 هزار نفر از ایثارگران شامل خانواده معظم شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 25 درصد در اجرای این طرح کارت جدید ایثارگری را دریافت کنند.