10 مهارتی که کمک می‌کند ترفیع بگیرید

ارتقاء شغلی، هدفی بزرگ است که برای رسیدن به آن باید تلاش کنید. اگر قصد دارید «ترفیع شغلی» را در لیست اهداف خود برای یک سال آینده قرار دهید، ما به شما کمک می کنیم که در رسیدن به آن موفق شوید.اگر واقعاً می خواهید حرفه شغلی تان به سمت جلو حرکت کند، این ها مهارت هایی هستند که باید رویشان تمرکز کنید.

1. همکاری و تعامل

اگر می خواهید در شغلتان ترفیع پیدا کنید، باید روی چیزهایی بیشتر از کار شخصی خود تمرکز کنید. به این توجه کنید که از چه کسی در محیط کار می توانید در کارهایتان کمک بگیرید. هر چه همکارانتان بیشتر تحت تأثیر شما قرار بگیرند، احتمال بیشتری وجود دارد که رییس شما نیز در مورد اخلاق کاری تان چیزهایی بشنود. توانایی شما در همکاری و تعامل به اندازه توانایی تان در کار به صورت مستقل دارای اهمیت است.

همکاری بین تیم ها در داخل سازمان همیشه مورد توجه قرار می گیرد. نحوه نگاه سایرین به شما در محیط کار، تأثیر بسیاری بر آینده شغلی تان خواهد داشت.

2. حس مالکیت

داشتن حس مالکیت از سوی کارکنان، از ارزش بسیاری نزد مدیران شرکت ها برخوردار است. مدیران به کسانی ترفیع می دهند که نسبت به خروجی پروژه شان حس مالکیت نشان دهند، به این معنی که هر کاری که لازم است برای به انجام رساندن آن انجام دهند. اگر لازم است بیشتر سر کار باقی بمانند، خلاقیت از خود به خرج دهند و از تمام منابع موجود برای کمک استفاده کنند. حس مالکیت از اشتیاق کارمند برای گل زدن ناشی می شود، به جای اینکه توپ را به دیگران پاس دهد.

3. تلاش

وقتی بحث اخلاق کاری شما پیش می آید، موضوع همیشه رسیدن به اهداف مرحله به مرحله پروژه نیست. بعضی از مدیران به تلاشی که کارمندشان به خرج می دهد نگاه می کنند. آیا گزارش او نشان دهنده نظم فردی و قابلیت انطباق است؟ آیا متمرکز و خلاق است؟ مقدار تلاشی که شما به خرج می دهید اهمیت زیادی نزد رئیستان دارد.

مقدار تلاشی که رئیستان از شما می بیند بیشتر از اهداف خاص مرحله به مرحله برایش مهم است. آن ها کارمندانی را ارتقا می دهند که هر روز تلاش زیادی از خود نشان دهند. حتی افرادی که مهارت کمتری دارد، نسبت به افراد ماهرتر که حداقل تلاش را به خرج می دهند از شانس بیشتری برای ترفیع شغلی برخوردارند.

4. قابل اطمینان بودن

اگر می خواهید در شرکت خود پیشرفت کنید، باید به رئیس خود نشان دهید که همیشه می تواند روی شما حساب بکند.

وقت شناسی، داشتن ابتکار عمل، رفتار دوستانه و توانایی در نشان دادن پیشرفت عواملی کلیدی هستند که مدیران برای ترفیع کارکنان در نظر می گیرند.

5. یادگیری از شکست ها

هیچ کس بی عیب نیست. همه ما در نقطه ای از حرفه شغلی خود شکست هایی را تجربه می کنیم. ولی، نحوه برخورد شما با اشتباهات می تواند تبدیل به نتیجه ای مثبت شود. رئیس شما متوجه توانایی شما در عوض کردن اوضاع خواهد شد.

این وظیفه مدیران است که جوی را ایجاد کنند که کارکنان برای انجام کارهای جدید تشویق شوند تا ببینند چه نتیجه ای می دهد. و اگر نتیجه مورد نظر نیز به دست نیاید، آن شکست می تواند منبعی عالی برای یادگیری باشد.

6. مکالمه مؤثر

لازم نیست حتماً مخفیانه برای رسیدن به ترفیع شغلی تلاش کنید. به این فکر کنید که راجع به اهداف خود با رئیستان صحبت کنید و اشاره کنید که چرا می خواهید ترفیع پیدا کنید. انجام این کار، مکالمه ای مؤثر بین شما و رئیستان ایجاد می کند، که باعث می شود هر دو در مورد موقعیت شما دیدگاهی یکسان داشته باشید.

اینکه از مطرح کردن نگرانی ها، مشکلات یا سؤالات خود با رئیستان ترس نداشته باشید، می تواند نقشی مهم در پیشرفت شغلی شما داشته باشد.

7. خودمختاری

توانایی شما در کار کردن به صورت مستقل کمک خواهد کرد که رئیستان متوجه شود شما چقدر بر وظایف و پروه ها حس مالکیت دارید، درست همانطور که واگذاری برخی از کارها به دیگران همین تأثیر را خواهد داشت.

وقتی وظایفتان در کار را خودتان انجام می دهید، نشان می دهد که نقش خود را درست فهمیده اید، آمادگی کار و تلاش سخت را دارید، و به همه می فهمانید که شما فرد مناسب برای این شغل هستید.

8. صداقت

هرگز نباید سر کار دروغ بگویید. رئیس شما قدر صداقت شما را می داند، حتی اگر موضوعی منفی باشد. وقتی کاری است که به شما فشار می آورد سعی کنید از پس آن بر بیایید، و وقتی پاسخ موضوعی را نمی دانید حتماً در موردش سؤال بپرسید. صداقت داشته باشید که شما پاسخ تمام مسائل را نمی دانید.

9. کار سخت

احتمالاً از همان روز اول، رئیس شما برایتان شفاف کرد که چگونه در تیم او، یا در شرکتی که کار می کنید، به موفقیت برسید. اگر خوب گوش کرده باشید، به روشنی می دانید که چه قدم هایی بردارید و رئیس شما چه مهارت هایی را می پسندد. اگر نمی دانید، به همکارانی توجه کنید که همواره مورد تحسین مدیر قرار می گیرند یا افرادی که به تازگی ترفیع گرفته اند. با کمی کار سخت و تمرکز روی مهارت های خاصی که رئیستان می خواهد شما داشته باشید، شما نیز به زودی به ترفیع شغلی دست پیدا خواهید کرد.

10. خلاقیت

فکر کردن خارج از محدوده همیشه شما را نسبت به همکارانتان متمایز می کند، و کمک می کند که در زمان ترفیع شغلی در ذهن مدیرتان باقی بمانید. مدیران معمولاً افرادی را ارتقا می دهند که خارج از محدوده های موجود فکر کنند و راهکارهای متعددی را فراهم کنند. این افراد هر وقت مشکلی را مطرح می کنند، همیشه راه حل هایی بالقوه نیز برای این مشکلات به همراه دارند.