مشتاقان سینما در صف خرید بلیت جشنواره برلین

شصت و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین فردا (پنجشنبه) درهایش را با نمایش یک فیلم انیمیشن باز می‌کند.

انیمیشن «جزیره سگ‌ها» ساخته وس اندرسون، دومین انیمیشن استاپ موشن از این کارگردان آمریکایی که داستانش در آینده‌ای نزدیک در ژاپن رخ می‌دهد، آغازگر برلیناله ۲۰۱۸ است.

امسال استیون سودربرگ کارگردان آمریکایی نیز با فیلمی با عنوان «نامتعادل» که تمامی با آیفون گرفته شده و کلر فوی بازیگر آن است، در این جشنواره حضور دارد. این فیلم در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آید.

فیلمی از آلکس پاپ کارگردانی که ماجرای حمله تروریستی آندرس برویک را که به کشته شدن ۶۹ نفر در سال ۲۰۱۱ در نروژ انجامید نیز در جشنواره حضور دارد.

ایزابل هوپر بازیگر نامدار فرانسوی نیز با درامی به نام «ایوا» ساخته بنویی ژاکو به جشنواره می‌آید.

امسال ۲۴ فیلم در بخش مسابقه برلیناله به نمایش درمی‌آید که ۱۹ فیلم از آن میان برای دریافت جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای رقابت می‌کنند.

توم تیکور کارگردان ۵۲ ساله آلمانی که پیشتر با فیلم‌های «بهشت» در سال ۲۰۰۲ و «بین‌الملل» در سال ۲۰۰۹ به عنوان فیلم‌های افتتاحیه در جشنواره حضور داشت، امسال ریاست داوری این رقابت‌ها را برعهده دارد.

بخش ویژه برلیناله نیز نمایش دهنده ۱۲ فیلم است که «کتابفروشی» ساخته ایزابل کوشت فیمساز نامدار اسپانیایی از جمله آنهاست.

«خوک» ساخته مانی حقیقی از ایران از حاضران در برلیناله امسال است. به جز «خوک» که در بخش مسابقه بین‌الملل حضور دارد، سه فیلم دیگر ایرانی نیز در جشنواره روی پرده می‌روند. از این میان «دِرساژ» اولین فیلم سینمایی پویا بادکوبه و «هندی و هرمز» ساخته عباس امینی در بخش نسل بالای ۱۴ (۱۴plus ) به نمایش درمی‌آیند. «هجوم» ساخته شهرام مکری نیز در بخش پانوراما دیده خواهد شد.