سایت جماران در یادداشتی نوشت:

حجت الاسلام و المسلمین مخبر از شاگردان حاج حسن آقا و همدرس حاج علی آقا ماجرایی را بر روی صفحه شخصی خود منتشر کرده که خواندنش خالی از لطف نیست. ایشان نوشته اند:

روز سه شنبه ۲۹ آذر بود، نزدیک ساعت پنج، من و سید محمود مشغول مباحثه بودیم که سید علی آقا در حالی که با تلفن گفتگو می کردند و مدام اظهار تعجب و نفی می کردند وارد اتاق شدند. مکالمه که تمام شد پرسیدیم حاج آقا خبریه؟ گفتند: تماس گرفتند که از من خبری منتشر شده که انتخابات را تحریم کرده ام!

همان لحظه روی اینترنت رفتیم و پس از اندکی جستجو معلوم شد خبری از مصاحبه با حاج سید علی آقا منتشر شده اما نه درباره تحریم انتخابات بلکه درباره تشویق به حضور پر شور در انتخابات. حالا اصل ماجرا چه بوده است:

دوشنبه عصر سید علی آقای خمینی برای شرکت در مراسم ختم مرحوم خلیلی که پدر شهید و شوهر خواهر حاج آقا سید محمد خاتمی بودند به تهران رفتند. در ورودی مسجد با جمعی از خبرنگاران مواجه می شوند که از ایشان تقاضای انجام مصاحبه داشتند اما سید علی آقا با بیان این که حوصله مصاحبه ندارم از انجام تقاضای آنان خودداری می کنند و در حالی که با آقای جواد اطاعت مشغول سخن گفتن بودند به سمت صحن مسجد حرکت می کنند. خبرنگاران که تلاششان برای مصاحبه با سیدعلی آقا بی نتیجه مانده بود از ورود به صحن مجلس خود داری می کنند مگر خانمی که به حسب ظاهر خبرنگار باشگاه خبر نگاران جوان بوده. آن خانم مُصرانه به دنبال سید علی آقا وارد صحن مسجد می شود و مدام از ایشان سؤال می کند. می پرسیده که نظر شما درباره انتخابات مجلس چیست؟ سید علی آقا سکوت می کند و همچنان به راهش ادامه می دهد. خبرنگار دوباره می پرسد: آیا با شکوه برگزار می شود؟ سیدعلی آقا این بار نیز با سکوت و لبخند از پاسخ دادن خود داری می کنند. خبرنگار دوباره می پرسد: چرا مصاحبه نمی کنید؟ سؤال من درباره انتخابات است! انشاء الله که پر شور و با مشارکت مردم برگزار می شود!

سیدعلی آقا در حالیکه با جمعی از حاضرین در موحطه مسجد مشغول احوالپرسی بوده و مسیرش را به سمت داخل مسجد ادامه می داده پاسخ می دهد : انشاء الله .