محمود بهمنی در گفت و گو با ایرنا، افزود: بانك مركزی در حال بررسی دلایل استقبال كم مردم از طرح پیش فروش سكه است.

وی ادامه داد: استقبال اندک از این طرح در حالی است که بر اساس اعلام بانک مرکزی متقاضیان می توانند به تعداد مورد نیاز خود سکه را از شعب بانک ملی پیش خرید کنند.

رییس کل بانک مرکزی با بیان آنکه قیمت سکه در طرح پیش فروش بر اساس قیمت های جهانی تعیین شده است، اظهار داشت: با توجه به این امر باید دلیل تقاضای کم را بررسی کرد، زیرا در زمان فروش نقدی سکه ازدحام برای دریافت آن زیاد بود.

بهمنی تاکید کرد که قیمت اعلامی ۵۴۶ هزار تومان برای پیش فروش سکه براساس نرخ بازارهای جهانی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، بر اساس دستورالعمل اجرایی نحوه پیش فروش مسکوک طلا که از تاریخ ۲۹ آذر ماه سال جاری از طریق بانک ملی آغاز شده قیمت هر قطعه مسکوک طلا معادل مبلغ پنج میلیون و چهارصد و شصت هزار ریال، بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده، تعیین شده است.

بر اساس این دستور العمل مسکوک طلای پیش فروش شده، بعد از یک دوره ۴ ماهه و تنها از طریق همان شعبه که پیش فروش توسط آن صورت پذیرفته، به فرد متقاضی تحویل می شود.

در این دستورالعمل آمده است: در صورت مراجعه مشتری به شعب بانک ملی پیش از موعد مقرر، بانک مرکزی صرفاً استرداد اصل پیش دریافت مشتری را تعهد می‌کند.

مشتریانی كه اقدام به پیش خرید مسكوك طلا كرده اند، حداكثر به مدت دو ماه پس از موعد روز تحویل ، فرصت دارند جهت دریافت مسكوك طلای خود به بانك ملی ایران مراجعه كنند.