ماجرای درگیری نماینده دولت و مجلس ‌چه بود؟

به گزارش مشرق به نقل از فارس، بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندسازی یارانهها در جلسه علنی امروز برای ارائه توضیحاتی در خصوص طرح دوفوریتی استفساریه ماده ۱۲ قانون هدفمندسازی یارانهها حاضر شده بود.

پس از آنکه مرادی به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت، در صندلی خود مستقر شد ولی ناگهان با ‌سید‌حسین حسینی نماینده فریمان درگیری لفظی و فیزیکی پیدا کرد.

به گفته برخی نمایندگان که از نزدیک شاهد این ماجرا بودند، ‌مرادی ضمن انتقاد از آمارهای ارائه شده درباره قانون هدفمندی یارانه‌ها به نماینده فریمان می‌گوید: " این آمار کوچه بازاری چیست که ارائه می‌دهید؟ " که این گفته مرادی موجب برآشفتن حسینی نماینده فریمان شده و موجب درگیری این دو می‌شود.

بنابه گفته برخی نمایندگان مجلس، نماینده فریمان دست خود را به قصد سیلی زدن به ‌‌صورت مرادی رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بلند می‌کند اما دست وی ‌به گردن مرادی می‌خورد و موجب جراحت سطحی ‌گردن وی می‌شود.

این نمایندگان که از نزدیک شاهد این ماجرا بوده‌اند، می‌گویند: پس از این اقدام حسینی نماینده فریمان، ‌بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم یک سیلی به صورت حسینی می‌زند.

پس از درگیری فیزیکی و لفظی مرادی و حسینی، تعداد زیادی از نمایندگان در اطراف ‌این دو نفر جمع می‌شوند و آنها را از هم جدا می‌کنند.

این درگیری‌ها ادامه پیدا می‌کند و بهروز مرادی در صحن علنی مجلس می‌گوید: " … "

سپس علی لاریجانی رئیس مجلس، مرادی را به رعایت ادب در صحن علنی توصیه می‌کند و در ادامه خواستار اخراج مرادی از صحن علنی مجلس می‌شود و می‌گوید: آقای مرادی را از صحن مجلس بیرون کنید.

‌تعدادی از نمایندگان هم فریاد " اخراج کنید " سر می‌دهند.

محسن کوهکن نماینده لنجان هم مرادی را به خارج از صحن علنی هدایت می‌کند و در پی این اقدام، سایر نمایندگان دولت حاضر در جلسه نیز از صحن علنی خارج می‌شوند.

به گفته برخی نمایندگان، بعد از اخراج مرادی از صحن علنی، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی و مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت که برای ارائه گزارشی در خصوص قاچاق و واردات کالا می‌خواستند وارد صحن مجلس شوند، ‌پشت درب صحن علنی می‌مانند و وارد صحن نمی‌شوند.

پیگیری‌ها حاکیست که حسین نجابت نماینده تهران به همراه یکی دیگر از نمایندگان، فیلم درگیری رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها با نماینده فریمان را بازبینی می‌کنند و ‌به این نتیجه می‌رسند که مرادی در صحن علنی گفته است: " … "

به گفته برخی نمایندگان، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده تهران پس از اخراج مرادی، وساطت می‌کند و سید‌حسین حسینی نماینده فریمان را برای آشتی دادن با بهروز مرادی به خارج از صحن علنی می‌برد.

پس از این اقدام حسینیان، خلیلیان و غضنفری به صحن علنی می‌آیند و جلسه علنی نیز ادامه پیدا می‌کند و پس از پایان جلسه علنی، جلسه غیر‌علنی با حضور این دو وزیر و برخی مسئولان دیگر در حوزه قاچاق و واردات کالا آغاز می‌شود.