۱ - قهوه می تواند افسردگی را تا حد زیادی در مان کند.

هر کسی که صبح ها زمانیکه از خواب بیدار می شود قهوه می نوشد به شما میگوید که قهوه یک نوشیدنی است که فورا آدم را سرحال می آورد. طبق آخرین تحقیقات مشخص شده که زنانی که به طور مرتب از قهوه استفاده می کند ۲۰ درصد کمتر از بقیه خانم ها به افسردگی مبتلا می شوند.


۲ - قهوه می تواند در سلامت و تناسب اندام به شما کمک کند.

نوشیدن یک فنجان قهوه کاپوچینو یا اسپرسو بعد از وعده های غذایی به شما آرامش می بخشد. نوشیدن قهوه بعد از هر وعده غذایی باعثمی شود غذایی که خورده اید را آهسته تر هضم کند. بنابراین شما دیرتر گرسنه می شوید و کمتر غذا میخورید.


۳ - قهوه باروری در مردان را افزایش می دهد.

تحقیقات نشان داده که کافئین تاثیر مثبتی روی تعداد و کیفیت اسپرم مردان دارد. کسانی که از قهوه بطور مرتب استفاده میکنند اسپرم شان سریع تر به تخمک چسبیده و آن را بارور می کند.


۴ - دستگاه قهوه می تواند پناهگای برای باکتری ها باشد.

هر زمان که به جاهای کثیف خانه فکر میکنید احتمالا تصویر آشپزخانه و سینک دستشویی، سطل زباله جلوی چشمان تان می آید. قهوه می تواند باکتری ها و آلودگی را از خانه شما دور کند. اما باید بدانید که دستگاه قهوه جوش شما نیز جای مناسبی برای زندگی ورشد باکتری هاست. با چند فنجان سرکه دستگاه قهوه جوش خود را تمیز و ضدعفونی کنید. اجازه دهید سرکه بمدت ۳۰ دقیقه داخل قهوه جوش بچرخد تا کاملا ضدعفونی شود.


۵ - قهوه خطر سرطان پوست را کاهش می دهد.

قرار گرفتن به مدت طولانی در زیر نور آفتاب می تواند یکی از دلایل اصلی ابتلا به سرطان پوست باشد. خانمهایی که سه فنجان قهوه یا بیشتر در روز می نوشند ۲۰ درصد کمتر از دیگران به این بیماری خطرناک و کشنده مبتلا می شوند. این مقدار در مردان ۹ درصد می باشد.


۶ - قهوه اعتیاد آور نیست.

در حالیکه بسیاری از مردم ادعا می کنند که قهوه اعتباد آور است اما باید بگوئیم که طبق تحقیقات دانشمندان کافئین موجود در قهوه به هیچ وجه اعتیاد آور نیست.مردم خیلی راحت می توانند بدون هیچ عوارض جسمی و یا روحی قهوه را از برنامه غذایی خود حذف یا مقدار آن را کاهش دهند.