به دنبال انفجار يک بمب توسط تروريستها در دمشق، پايتخت سوريه، دستکم ۲۵ نفر کشته و دهها تن زخمي شدند.

به گزارش افکار نیوز به نقل از پرس تی وی، منابع سوریه‌ای اعلام کردند، یک فرد ناشناس روز جمعه(۱۶ دی، ۶ ژانویه) بمبی را در کنار یک چراغ راهنمایی در منطقه پرجمعیت المیدان در دمشق منفجر کرد.

بر پایه گزارش‌های منتشر شده، بیشتر قربانیان غیرنظامی هستند اما تعدادی از نیروهای امنیتی نیز در میان کشته و زخمی‌شدگان این حمله تروریستی هستند. مقامات می‌گویند، از آن‌جا که وضعیت بعضی از افراد زخمی شده وخیم است، تعداد کشته‌شدگان ممکن است افزایش پیدا کند.

همچنین ۶۳ نفر نیز تاکنون بر اثر این انفجار عظیم زخمی شده‌اند. وزارت کشور سوریه القاعده را عامل این حمله تروریستی دانسته است.

گفتنی است این دومین حمله تروریستی در دمشق در دو هفته گذشته است. دو انفجار نیز در مقابل ساختمان‌های اطلاعاتی سوریه در ۲۳ دسامبر منجر به کشته شدن دست‌کم ۴۴ نفر شد.

حملات خشونت بار اخیر در سوریه در حالی است که ناظران اتحادیه عرب در این کشور در حال بررسی ناآرامی‌های چند ماهه در سوریه و نظارت بر اجرای طرح صلح این اتحادیه برای پایان دادن به بحران این کشور است.

کشور سوریه از اواسط ماه مارس صحنه ناآرامی‌هایی بوده است که درجریان آن صدها تن، جان خود را از دست داده‌اند.

در حالي که غرب و مخالفان، دولت سوريه را عامل کشتارها عنوان ميکنند، دمشق، قانون شکنان، خرابکاران و گروههاي تروريستي مسلح را دليل ناآراميها در اين کشور معرفي کرده و تاکيد دارد که اين امر از خارج طراحي ميشود.