نقطه اوج تقاضا برای اشتغال تا سال۹۳

به گزارش افکارنیوز،محمدحسین فروزان مهر در گفتگو با مهر با بیان اینکه تلاش می کنیم تا آمار اشتغال و بیکاری ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران به عنوان مرجع اصلی شناخته شود، گفت: از این طریق برنامه ریزی ها را ساماندهی می کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: در سال گذشته بر اساس آمار ارائه شده از سوی استانداران ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت جدید شغلی ایجاد شد.

فروزان مهر با تاکید بر اینکه وضعیت بازار کار امروز با گذشته خیلی متفاوت شده است، تصریح کرد: متولدین دهه ۶۰ که در حال حاضر با یک تاخیر زمانی متاثر از تحصیلات و شاخصه های فرهنگی به تازگی در حال ورود به بازار کار هستند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه انتظار می رفت متولدین دهه ۶۰ در فاصله سال های ۷۷ تا ۸۵ وارد بازار کار شوند، افزود: اما به دلایلی که عنوان شد، پیک تقاضا و ورودی به بازار کار از سال های یاد شده به فاصله سال های ۸۵ تا نیمه دهه ۹۰ منتقل شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه این تاخیر در ورود به بازار کار باعثسخت تر شدن کارها شده است، بیان داشت: به معنای دیگر ما در فاصله سال های ۸۹ تا ۹۳ با یک پیک تقاضای جویندگان کار مواجه خواهیم بود.

به گفته فروزان مهر، این موضوع باعث شده است که ورودی های به بازار کار نسبت به سنوات کذشته با یک تغییراتی روبرو شود و طبق آماری که از سوی مرکز آمار ایران اعلام شد سالیانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ورودی جدید بازار کار داریم.