به گزارش ایرنا از بیروت، 'عدنان منصور' وزیر امور خارجه لبنان پنجشنبه آتی به 'طرابلس' پایتخت لیبی سفر خواهد كرد و در این سفر با مسوولان بلند پایه این كشور در خصوص سرنوشت نهایی امام 'موسی صدر' رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان و موسس جنبش امل در این كشور، به رایزنی خواهد پرداخت.

امام موسی صدر در سال ۱۹۸۷ میلادی به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدر الدین به دعوت معمر قذافی به لیبی سفر کرده بودند که در همین سفر توسط دیکتاتور معدوم این کشور ربوده شده و از آن زمان تاکنون خبری قطعی در خصوص سرنوشت آنها در دست نیست.

منصور روز جمعه طی گفتگو با برخی رسانه های لبنانی در این خصوص گفت: ما در این سفر امید زیادی داریم که به نتایجی قطعی دست یابیم و چند روزی را در لیبی به منظور اجرای این وظیفه مهم سپری خواهیم کرد.

در همین راستا روزنامه ' النهار ' نوشت، وزیر امور خارجه لبنان به دلیل نبود پرواز مستقیم میان دو کشور، ابتدا به ' قاهره ' و پس از آن به طرابلس سفر خواهد کرد. بر اساس این گزارش ' صدرالدین صدر ' فرزند امام صدر، ' علی یعقوب ' فرزند شیخ محمد یعقوب از همراهان امام صدر و همچنین سفیر و کاردار سفارت لبنان در لیبی و چند تن دیگر از مقامات قضایی لبنان در این سفر منصور را همراهی می کنند.

شایان ذکر است که ' میشل سلیمان ' رییس جمهور لبنان و ' نجیب میقاتی ' نخست وزیر این کشور، در سفری که به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد در شهریور گذشته داشته اند با ' مصطفی عبد الجلیل ' رییس شورای انتقالی لیبی دیدار داشته و با وی در خصوص این موضوع به گفتگو پرداخته بودند.

هفته گذشته یك منبع آگاه شورای ملی انتقالی لیبی در گفت وگو با روزنامه لبنانی اللواء، از شهادت امام موسی صدر در زندان مركزی طرابلس در سال ۱۹۹۸ خبر داد و گفت: اطلاعاتی كه من در دست دارم، نشان می دهد كه صدر در تابستان ۱۹۹۸ به مرگ طبیعی درگذشته است.