نازنین افشین جم که در دانشگاه علوم سیاسی و روابط بینالملل خوانده است، پس از کسب عنوان دوم دختر شایسته جهان در سال ۲۰۰۳ تبدیل به یکی از فعالان شناخته شده سیاسی در کانادا شد و سازمانی برای مقابله با اعدام کودکان تاسیس کرد. وی دیدارهای پنهان و آشکاری با ربع پهلوی و فرح دیبا داشت و همین اقدامات وی موجب شد در زمان فتنه سبز از جانب اپوزیسیون خارج نشین به سخره گرفته شود.

شبکه بی بی سی فارسی برای حفظ آبروی وی یک رپرتاژ آگهی برای افشین جم ترتیب داد که او در این گزارش خبری مدعی شد اصلا علاقه ای به سیاست ندارد و رابطه اش با پهلوی ها اصلا مهم نبوده است!

به گزارش صراط، افشین جم در پاسخ به سوال گزارشگر بی بی سی در مورد علت انتخاب رنگ سبز لباس اش در اوج فتنه گری های جنبش سبز نیز گفت: من علاقه ای به کار سیاسی ندارم اما به هر حال از جنبش مردمی! سبز که حمایت می توانم بکنم!


مک‌کی اما از رهبران حزب محافظه‌کار است که سال‌ها به دنبال همسر می‌گشته. در سال‌ ۲۰۰۶ برخی ازدواج او با کاندولیزا رایس را پیش بینی می‌کردند. پیش از آن نیز مدتی با بلیندا استراناک، یک نماینده مجلس محافظه‌کار که بعدا لیبرال شد زندگی می‌کرد.

مک‌کی، در کابینه نخست هارپر، وزیر امور خارجه کانادا بود اما بعدا وزیر دفاع دولت محافظه‌کار شد.

این نخستین بار نیست که سیاستمداران غربی ایرانیها را برای ازدواج انتخاب می کنند. یوشکا فیشر نیز در زمان وزارتش (امور خارجه آلمان) با مینو براتی نامزد بود و در سال ۲۰۰۵ رسما داماد خانواده براتی شد.