به دنبال استعفای حجت الاسلام سقای بیریا از ریاست دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام ابراهیمی به سمت رییس دفتر این نهاد منصوب شد.

به گزارش ایلنا، آیت الله محمد یزدی، با استعفای حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا، مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موافقت کرد.

پیش از این خبرهایی مبنی بر عدم شرکت عده‌ای از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه در جلسات این تشکل منتشر شده بود.

متن استعفای حجت الاسلام بی‌ریا بدین شرح است؛

«محضر مبارک آیت الله یزدی «دامت برکاته»
ریاست محترم شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

سلام علیکم
همانگونه که مستحضرید انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی، به دلیل نقشه‌های پیچیده دشمنان داخلی و خارجی دارای اهمیت مضاعفی می‌باشد. اینجانب، به دلیل احساس تکلیف شرعی جهت حضور در این عرصه، از حوزه انتخابیه تهران اقدام به ثبت‌نام ‌کرده‌ام.
پیش از این نیز علیرغم مسئولیت‌های دیگر پیرو دعوت حضرت‌عالی، جهت امتثال امر، مسئولیت دفتر جامعه محترم مدرسین را به شکل نیمه‌وقت پذیرفته بودم. اکنون با توجه به آغاز فعالیت‌های لازم جهت انتخابات، ضمن تشکر و قدردانی از حسن اعتماد حضرت مستطاب عالی، ‌ امیدوارم عذر و استعفای اینجانب را از مسئولیت دفتر جامعه پذیرا باشید.
از خداوند متعال به برکت ادعیه زاکیه حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شفای عاجل و کامل و طول عمر با برکت و توأم با عزت آن استاد گرانقدر را خواهانم.

محمدناصر سقای بی‌ریا
مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم»

آیت الله یزدی همچنین در حکمی حجت الاسلام علی ابراهیمی را به عنوان سرپرست دفتر جامعه مدرسین منصوب کرد. متن این حکم به این شرح است:
«حجت‌الاسلام جناب آقای حاج شیخ علی ابراهیمی «دام توفیقه»

به موجب این حکم جنابعالی به عنوان سرپرست دفتر جامعه مدرسین منصوب می‌شوید، امید است با توجه به سوابق کاری در دفتر و آشنائی کامل با شرح وظائف و رعایت اساسنامه و دیگر مقررات مربوط امور دفتر تا تعیین مسئول با تدبیر و به خوبی توسط آن جناب اراده شود.

محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم