به گزارش مهر، روزنامه "آیدین لیق" با ادعای این مطلب به نقل از یک منبع آگاه می نویسد: شماری از دیپلماتهای بازنشسته، کارشناسان مسائل سیاسی، استراتژیک، و دانشگاهیان در ۱۹ نوامبر سال گذشته در دانشگاه "غدیر خاص" واقع در استانبول دیدار کردند.

این روزنامه به نقل از منبع آگاه خود دستور کار این نشست را بهبود روابط ایران و آمریکا و چگونگی برقراری روابط دانسته است.

آیدین‌لیق ادعا می کند: علاوه بر نمایندگان ایران و آمریکا، نمایندگانی از کشورهای ترکیه، هند، سوئد حضور داشتند و آلمان نیز در این نشست نقش ناظر را داشت.

این منبع آگاه روزنامه آیدین لیق همچنین مدعی شد: دیدار هیئتهای دو کشور فقط منحصر به این ملاقات نبوده و در دیگر کشورها هم دو طرف برای ایجاد زمینه های همکاری با هم گفتگوهایی داشته اند.

این روزنامه با اشاره به شکل غیر رسمی این دیدار ادعا می کند: به این دلیل این دیدار در قالب غیر رسمی برگزار شد که در صورت شکست تبعاتی در پی نداشته باشد و در صورت موفقیت ادامه گفتگوها عملی باشد.

این روزنامه رئیس هیئت آمریکایی را " توماس پیکرینگ " دیپلمات سابق آمریکایی و نماینده این کشور در سازمان ملل در دوران دولت بیل کلینتون معرفی کرده است.

پیکرینگ در مقاله ای که اول ژانویه در واشنگتن پست به چاپ رسانده بود از دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا خواسته بود تا روابط را با ایران برقرار کنند.