به گزارش فارس، تنها چند روز بعد از تهدید ایران به بستن تنگه هرمز و اثبات تواناییهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با انجام موفقیت آمیز رزمایش ولایت ۹۰ که به تایید همه ناظران خارجی نیز رسید و همچنین عبور ناوهواپیما بر آمریکایی از خلیج فارس و اخطار قاطع فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران به این ناو، مقامات آمریکایی در اقدامی هماهنگ و با پوشش خبری گسترده که هنوز مورد تایید واقع نشده است اعلام کردند که ۱۳ماهیگیر ایرانی را از دست ۱۵ نفر که اعلام شده است ماهیگیران ایرانی را به گروگان گرفته بودند نجات داده است.

جالب اینکه این خبر به گونه‌ای مخابره شده که ماهیگیران ایرانی دقیقا توسط یکی از ناوهای همراه ناو " یو اس اس استنیز " آمریکا از چنگال دزدان دریایی نجات یافته‌اند که چندی پیش با اخطار جمهوری اسلامی ایران خلیج فارس را ترک کرده بود.

ضمن اینکه اساسا مساله نجات کشتی‌های مختلف تجاری و ماهیگیری از دست دزدان دریایی سومالی در دریای عرب و خلیج عدن مساله‌ای کاملا عادی تلقی می‌شود چرا که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نیز در چند ماه گذشته بارها کشتی‌های مختلف خارجی را از دست دزدان دریایی رها کرده اما هیچ گاه توسط رسانه‌های خارجی مورد ستایش و تمجید خبری قرار نگرفت و مقامات ارتش ایران نیز هرگز به دنبال تبلیغ خبری آن نبوده‌اند.

اما این اقدام آمریکائی‌ها که به نظر بسیار هماهنگ صورت گرفته است از جهاتی نیز محل ابهام و تردید است. اولین نکته قابل توجه آن فیلمبرداری هلی کوپتر آمریکایی از اولین دقایق صحنه‌های عملیات نجات است که بیشتر شبیه به فیلم‌های هالیوودی با لوکیشن‌های مشخص و بازیگران خاص است و نشان می‌دهد آمریکائی‌ها از همان ابتدا تلاش می‌کردند از آن سوء استفاده رسانه‌ای کنند و ناو آمریکایی را نجات بخش و ناجی معرفی کنند وگرنه همانطور که در بالا توضیح داده شد این اقدام ولو اینکه درست هم باشد در آب‌های نزدیک به خلیج عدن که محل اصلی کمین دزان دریایی سومالی است امری کاملا عادی محسوب می‌شود.

ضمن اینکه کاپیتان ناو آمریکایی اعلام کرده که کشتی به مدت ۴۰ روز در اختیار دزدان دریایی بوده است و همزمان با حضور هلی کوپتر آمریکایی در این منطقه یک پیام از کشتی ایرانی دریافت کرده‌اند که کشتی توسط دزدان دریایی توقیف شده است و جالب این که بطور کاملا تصادفی! این اتفاق دقیقا بعد از مانور ایران در تنگه هرمز و اخطار ایران به ناو آمریکایی صورت گرفته است.

به نظر میرسد اخطار قاطع ارتش جمهوری اسلامی ایران به ناو یو اس اس استنیز آمریکا و تهدید ایران به بستن تنگه هرمز به عنوان یکی از شاهراههای اصلی انتقال نفت، آمریکا را دچار سرگردانی و تشویش روانی ناشی از شکست تحریمها کرده و آنها را مجبور کرده است که از موضوع سادهای مثل نجات چند ماهیگیر ایرانی از دست دزدان دریایی بمب خبری درست کرده و یا اینکه با سناریو سازی در جهت حضور مجدد خود در منطقه خلیج فارس و مقابله با تهدیدات ایران برآید.