خبرهای خوشی از حوزه هسته‌ای در راه است

به گزارش فارس ،فریدون عباسی ظهر امروز در حاشیه نشستی در رابطه با دستاوردهای هستهای کشور با اشاره به هشت سال جنگ ایران و عراق اظهار داشت: دشمن از همان سالهای اولیه انقلاب در پی از دست دادن پایگاههای خود، به جنگ علیه ایران روی آورد که این مبارزه پس از جنگ تحمیلی نیز کماکان و در ابعادی مختلف ادامه دارد.
وی با بیان اینکه دستاوردهای کنونی انقلاب محصول شجاعت دانشگاهیان در اوایل دهه ۶۰ است، افزود: با رشد چرخه تحصیلات تکمیلی، در این سال‌ها کشور شاهد فارغ التحصیل شدن نیرو‌های متخصص و با استعداد رده بالا در بخش‌های مختلف است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: صنعت هسته‌ای نیز از رشد تحصیلی کشور بهره گرفت و امروز در این عرصه به دستاوردهای متعددی دست یافته است.
عباسی با بیان اینکه دشمن با عملیات‌های کودتایی و یا نظامی موفق به توقف جمهوری اسلامی نشد، اضافه کرد: سال‌هاست که تحریم‌ها علیه ایران به ویژه در عرصه دسترسی به علوم آغاز شده که امروزه صدا و سیما و رسانه‌ها بخشی از آنها را در عرصه اقتصادی بازگو می‌کنند.
وی افزود: سال‌هاست که تحصیل برای دانشجویان ایرانی در رشته‌های خاص حتی در کشوری همانند روسیه ممنوع کرده‌اند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان داشت: ما وارد فاز جدیدی از دستیابی به علوم مختلف در سال‌های اخیر شده‌ایم و در همین راستا دشمن برای ناتوان کردن ما دست به ترورهای مختلف می‌زند.
این مسئول ادامه داد: نباید غافل بود همانطور که در جنگ فرار از جبهه داشتیم در مبارزه علمی نیز هستند دانشمندانی که در راستای حفظ ارتباطات بین‌المللی خود از همکاری با پروژه‌های هسته‌ای صرف نظر می‌کنند.
عباسی گفت: البته از این امر هیچگاه نگران نبوده و نیستیم چرا که در کشور اینقدر استعداد و نیروی انسانی متخصص وجود دارد که در حال حاضر نیز تقاضا برای فعالیت در پروژه‌های هسته‌ای در کشور از امکانات بیشتر است.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دانشمندانی مانند علی محمدی و شهریاری حاصل سیستم آموزش‌های تکمیلی داخلی هستند، اضافه کرد: از آنجائیکه علی محمدی فیزیکدانی غیر سکولار بود، توانست علاوه بر رسیدن به مراجع بالای علمی در خدمت جمهوری اسلامی نیز باشد.
وی همچنین با ذکر ویژگی‌ها و توانائی‌های شهید شهریاری ابراز داشت: شهریاری دانشمندی توانا بود که بیش از ۵۰۰ نفر را به صورت تخصصی در زمینه فعالیتی خود و در امر محاسبات آموزش داده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان داشت: نقش وی در پروژه سزامی در اردن نیز نقشی محوری و دارای اهمیت است.
این مسئول متذکر شد: مهندس داریوش رضایی‌نژاد نیز در زمینه برق و الکترونیک و شتاب دهنده‌هایی با ولتاژ بالا خدمات ارزنده‌ای را به کشور داد.
عباسی با بیان اینکه دشمن وارد عرصه جدیدی از مبارزه با ما شده، اذعان داشت: دشمن در دور جدید مبارزه خواستار ایجاد رعب در دل ملت است و از آنجایی که که به این نتیجه رسید که نمیتواند با جلوگیری از ورود علم به کشور جلوی پیشرفت ما را بگیرد مبارزات فیزیکی را به عنوان راه حل جدید خود برگزیده است و به همین دلیل دست به ترور دانشمندان ایرانی میزنند.