به گزارش جهان نیوز،دکتر سید ابراهیم حسینی در مورد ضرورت فعالیتهای اجتماعی زنان مهر گفت: زنان نیمی از جامعه را تشکیل میدهند و آن نیمه مهم را هم، به جهت اینکه سعادت، شقاوت، خوشبختی و بدبختی یک جامعه به واسطه تربیتی است که زنان انجام میدهند. اگر آن حدیث شریف که پیامبر(ص) فرمود بهشت زیرپای مادران است را در نظر بگیریم رسول خدا میخواستند بفرمایند که انسان با تربیت است که خوشبخت میشود تربیت هم عمدتا به وسیله مادران صورت میگیرد. به نظر من جهنم هم زیر پای مادران است. زیرا اگر مادر به وظیفه خود خوب عمل نکند نتیجه آن بدبختی جامعه است.

وی افزود: باید فرصتها و بسترها و زمینه‏های فعالیت اجتماعی زنان در جامعه را فراهم کنیم و اینکه زنان به وظیفه خود که همان تربیت جامعه است خوب عمل کنند، سیاستهای اشتغال زنان باید اصلاح شود. من بعنوان کسی که حداقل ده سال در حوزه حقوق زن کارکرده‏ام می‎گویم که سیاستهای اشتغال بانوان با نگاههای فمینیستی تنظیم شده و با نگرشی است که زنان را از پرداختن به اولویت اصلی آنها که همسرداری و فرزند داری و تربیت آنها است باز می‏دارد.

حسینی گفت: چه لزومی دارد زنان به همان اندازه مردان که وظیفه آنان کار کردن و تأمین هزینه و مسئول نفقه خانواده هستند کار بکنند، امروزه غربیها هم به این نتیجه رسیده‏اند که فشار مضاعف روی زنان است زیرا زن هم در خانه و هم در خارج از خانه کار می‎کند.

معاون آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه تصریح کرد: زنان به فرموده امیرالمؤمنین گلهای خوشبو جامعه هستند اگر زیر بار سنگین اجتماع بروند شاخه‎هایشان می‎شکند و نبایستی از طراوت و لطافت آنها کاسته شود تا اینکه خدای نکرده حوصله نگهداری و تربیت از همسر و فرزندانشان را نداشته باشند. اگر زنان به وظیفه اصلی خود که تربیت جامعه است خوب عمل نکنند جامعه دچار خسارتهای جبران ناپذیری خواهد شد.

حسینی در مورد اینکه آیا الگوهای اجتماعی مناسب برای فعالیتهای بانوان در کشور تدوین شده نیز اظهار داشت: اینرا باید از شورای اجتماعی زنان پرسید بنده به عنوان یک پژوهشگر کتابی با عنوان " نقش زن در قرآن با رویکرد تاریخی " نوشتم که الگوهای مثبت و منفی زنان را از قرآن استخراج کرده‏ام. بیاییم با توجه به قرآن این کار را انجام دهیم البته کاری که به درد جامعه معاصر بخورد این کار شورای اجتماعی زنان است که آن را پیاده کند البته بایستی از کارشناسان مختلف در این زمینه استفاده شود.

این محقق و پژوهشگر حوزه فعالیتهای بانوان در مورد اینکه مسئولیت تدوین اندیشه‏های راهبردی اجتماعی زنان در کشور به عهده کدام نهاد است گفت: دو قسمت باید این کار را انجام دهند، یکی شورای اجتماعی زنان است که فلسفه وجودی آن همین کار است، دیگری شورای عالی انقلاب فرهنگی است. گویا اینها خوب کار نمی‌کنند مگر اینکه مقام معظم رهبری موارد را متذکر شوند.

حسینی افزود: مسئولین باید بدنبال پیاده کردن این فرمایشات در جامعه باشند شورای انقلاب فرهنگی متصدی امور فرهنگی کشور است که در این مسئله خاص شورای اجتماعی زنان هم می‏تواند کمک کند.

وی در مورد مقایسه فعالیتهای اجتماعی بانوان ایران با زنان کشورهای پیشرفته هم گفت: بعد از انقلاب شاهد تحول ژرفی در این حوزه بوده‏ایم. عالی نبوده ولی یک تحول جدی صورت گرفته است.

حسینی یادآور شد: سالم سازی و حفظ شخصیت زن در این سالها مد نظر بوده است، استاد مطهری فرمود قرآن اولین کاری که کرد احیای شخصیت انسانی زنان است . غرب نقش انسان سازی برای زن قائل نیست و استفاده ابزاری از زن میکند در حالیک در جمهوری اسلامی با طرد نقش ابتذالی زن در خیلی از کارها از او استفاده شد و در صحنههای زیادی زنان به خوبی نقش ایفا کردند .