به گزارش مشرق، ران پال در يکي از سخنرانيهاي اخير خود گفت: "اگر چه ابدا هيچ مدرکي دال بر غني سازي اورانيوم توسط ايرانيها وجود ندارد، آنها خود را آماده مورد حمله قرار گرفته شدن ميکنند و به صورت قابل درکي اقدامات لازم را براي مقابله با تهديدها انجام ميدهند."

واشنگتن و رژیم تل آویو با دستاویز قرار دادن این اتهام که برنامه هسته‌ای ایران ممکن است بعد پنهانی نظامی داشته باشد، مکررا تهران را با " گزینه " حمله نظامی تهدید کرده‌اند.

ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا، هفته گذشته گفت که ارتش این کشور آماده است که در صورت لزوم به کشور ایران حمله کند.

اظهارات جنگ طلبانه دمپسی مدت کوتاهی بعد از سخنان خصمانه لئون پانتا وزیر دفاع امریکا بیان شد. پانتا گفته است که در مورد برنامه هسته­ای ایران، " هیچ گزینه­ای از دستور کار خارج نشده است. "

پال همچنین خاطر نشان کرد که موضع ضد امریکایی ایران ریشه در دخالت­های واشنگتن در امور داخلی این کشور دارد.

وی با اشاره به کودتای سال ۱۹۵۳ علیه محمد مصدق نخست وزیر وقت ایران، تاکید کرد که امریکا با توسل به زور یک دیکتاتور بی­رحم را جایگزین مصدق کرد تا امنیت منافع خود از جمله سودهای نفتی را تامین کند.

نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری امریکا در ادامه با انتقاد از تحریم­های امریکا علیه جمهوری اسلامی، این تحریم­ها را " اقدامات جنگی " که راه را برای یک درگیری حقیقی در خاورمیانه هموار می­کند، توصیف کرد.

وی در مقاله­ای تحت عنوان حماقت تحریم­ها نوشت: " تحریم­ها قدم اول در جنگ­های ما علیه عراق و لیبی بودند و اکنون تحریم­های برنامه ریزی شده علیه سوریه و ایران نیز در همان مسیر مخرب قرار دارند. "

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا ۳۱ دسامبر در اقدامی به منظور مجازات شرکت‌ها و بانک‌های خارجی که با بانک مرکزی ایران رابطه تجاری دارند، طرح تحریم این بانک را امضا کرد.

امریکا پیشتر بانک‌های خود را از برقراری رابطه با بانک مرکزی ایران منع کرده بود. هدف از تحریم‌های جدید جلوگیری از بانک‌های خارجی از انعقاد قرارداد با بانک مرکزی ایران با استفاده از تهدید آن‌ها مبنی بر توقف دسترسی به نظام مالی امریکا است.

امریکا، رژیم اسرائیل و هم پیمانان آن‌ها تهران را متهم به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای خود می‌کنند و این اتهام را به عنوان دستاویزی برای فشار آوردن بر شورای امنیت جهت تحریم این کشور قرار داده­اند.

تهران ضمن رد قاطعانه اين اتهامات ميگويد، به عنوان يکي از امضا کنندگان پيمان منع گسترش سلاحهاي هستهاي (انپيتي) و يکي از اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي، حق توسعه و دستيابي به فناوري صلح آميز هستهاي را دارد.