جدال سرداران در نود

سرویس ورزشی افکار نیوز- برنامه نود این هفته در حالی پس از چند هفته برنامه جنجالی از جنس فساد فوتبال این با ر تقابل سرداران را به همرا ه داشت

به گزارش سرویس ورزشی افکار نیوز، در این برنامه میزابیگی کارشناس داوری میهمان حضوری برنامه ۹۰ بود. و محسن مسلمان بازیکن تاثیرگذار این فصل ملوان بندرانزلی مهمان ویژه این برنامه بود که در مورد رشدش در فوتبال ایران صحبت کرد و از خود به عنوان بازیکنی یاد کرد که با ۱۵ سال سن در رقابتهای لیگ برتر به میدان رفته است. او ابراز امیدواری کرد که در تیم ملی مورد توجه کارلوس کی روش نیز قرار گیرد. مسلمان از حذف تیم امید به خاطر یک اشتباه به عنوان خاطره تلخ خود یاد کرد.

سپس بحثبازی دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باعزیز محمدی مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه برنامه سردار محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس و سردار عزیر محمدی رئیس سازمان لیگ برتر روی خط تلفنی آمدند و در مورد برنامه ریزی مسابقات لیگ برتر و جام حذفی صحبت کردند.

محمد رویانیان در گفتگو با نود در خصوص تغییر برنامه جام حذفی به نفع استقلال گفت: من صحبتی که دیروز با خبرگزاری ها مطرح کردم درباره گذشته بود و افسوس خوردیم که نتوانستیم از تغییرات تیم خود در جام حذفی استفاده کنیم.


رویانیان ادامه داد: ما تغییرات نیم فصل انجام دادیم و مربیان و بازیکنان جدیدی جذب کردیم و قصد داشتیم با آمادگی بیشتری با تیم بزرگ استقلال بازی کنیم و فکر می کردیم این حق ماست که حق ما را ندادند.


به گزارش افکار نیوز، وی افزود: درباره برنامه ریزی جدید سازمان لیگ باید بگویم، آقای عزیزمحمدی بازی استقلال با تراکتور را به سر جای خود قبل از بازی با ما برگرداندند و عدالت اینجا اجرا شد که جای تشکر دارد. درباره عقب افتادن زمان بازی فینال جام حذفی هم به هر شکل این فرصت به تیم ها داده شود خوب است، چه این تیم استقلال باشد چه پرسپولیس و چه شاهین.

ما از بهتر شدن وضعیت استقلال گله ای نداریم اما از اتفاقی که درگذشته برای خودمان افتاد گله داریم. هواداران پرسپولیس در کشور خیلی زیاد هستند و ما باید پاسخگوی آنها باشیم و به همین خاطر من به خاطر اتفاق گذشته افسوس خوردم اما خبرنگار خبرگزاری این مسئله را به شیوه خودش نوشت و به اتفاقات جدید نسبت داد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: جفایی که به ما شد فراموش شدنی نیست. ما قبل از دربی با تراکتور بازی کردیم بعد از آن با ۸ مصدوم و محروم به بازی با استقلال رسیدیم. آقای استیلی پیش از این به من گفته بود بازی با استقلال بین دو نیم فصل لیگ برگزار خواهد شد و من فکر می کردم همین اتفاق می افتد اما ناگهان دیدیم که بازی جلو افتاد.

رویانیان تاکید کرد: من می دانم آقای عزیزمحمدی شرایط سختی دارد و باید با ۱۸ تیم لیگ برتری مواجه شود و به ایشان جسارت نمی کنم، اما سوال من این است این چه سیستمی است که آقای کی روش می گوید من می خواهم ۲ بازی تدارکاتی قبل از بازی با قطر داشته باشم؟ باید برای این بازی ها برنامه ریزی شود، چرا باید فشار این بازی ها به تیم های لیگ برتر وارد شود؟ ما واقعا با فوتبال می خواهیم چکار کنیم؟ این مسابقات برای چه برگزار می شود؟ برای اینکه شادی و نشاط در جوانان جامعه ایجاد کنیم.
چرا ما داریم این بازیکن ها را با این کار می کشیم؟ داریم باشگاه ها را نابود می کنیم. شرایط AFC، FIFA، تیم ملی، مناسبت ها، هرچه که هست، تکلیف ما چیست که باید فشار را تحمل کنیم؟ ما باید روی این شرایط تاثیر بگذاریم و نقش خودمان را ایفا کنیم، همه این شرایط سخت فقط باعثمی شود تیم های ما محکوم شود.


محمد رویانیان در مورد اعتراضش به برنامه ریزی سازمان لیگ گفت: انتقاد ما مربوط به گذشته است که اعتقاد داریم به پرسپولیس جفا شد. افسوس ما از گذشته است و فکر می کنم به خاطر برنامه ریزی سازمان لیگ ما در جام حذفی در شرایطی نابرابر با استقلال روبرو شدیم.

عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ نیز در پاسخ به رویانیان گفت: بعد از اینکه مسئولان و هواداران باشگاه پرسپولیس به برنامه ریزی قبلی اعتراض داشتند ما برنامه ریزی کردیم تا دیدار فینال جام حذفی اواخر اسفند برگزار شود تا استقلال و پرسپولیس در شرایط مساوی به مصاف هم بروند. ما برای برنامه ریزی رقابتهای مختلف مشکلات زیادی داریم و فشردگی برنامه های تیم ملی و تیم های باشگاهی کار ما را سخت تر کرده است.

رئیس سازمان لیگ برتر با بیان اینکه متاسفم مدیر عامل پرسپولیس حرفش را عوض کرده است، گفت: خود رویانیان شنبه شب با من تماس گرفت و خواست برای آنکه عدالت رعایت شود استقلال نیز مانند پرسپولیس در لیگ بازی کند نه فینال جام حذفی.

عزیز محمدی در خصوص دلایل تغییر زمان فینال جام حذفی در اظهار نظری جدید گفت:

ما از AFC خواستیم که به دلیل برگزاری مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن دیدار تیمهای فوتبال استقلال و ذوب آهن در چارچوب رقابتهای پلی اف لیگ قهرمانان آسیا به جای این تاریخ در روزهای ۲۳ یا ۲۱ بهمن برگزار شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با این درخواست فدراسیون فوتبال موافقت کرد و تاریخ برگزاری این دیدار را ۲۱ بهمن اعلام کرد.

وی در همین خصوص افزود: پس از آن ما مجبور شدیم که بازیهای تیمهای استقلال و ذوب آهن را مقابل حریفانشان از هفته ۲۵ رقابتهای لیگ برتر یک روز زودتر برگزار کنیم به همین دلیل بازیهای این دو تیم برابر حریفانشان به جای ۱۸ بهمن در روز۱۷ بهمن برگزار می شود. بنابراین در هفته ۲۴ لیگ که قرار بود دربی تهران روز ۱۴ بهمن برگزار شود یک روز زودتر یعنی ۱۳ بهمن برگزار می شود.

رئیس سازمان لیگ برتر تاکید کرد: از آنجایی که تاریخ فینال جام حذفی را ۹ بهمن اعلام کرده بودیم این موضوع باعثشد که در همین تاریخ بازی تیمهای تراکتورسازی با استقلال از هفته ۲۳ رقابتهای لیگ برتر لغو شود اما پرسپولیس در همین تاریخ در چارچوب هفته بیست و سوم رقابتهای لیگ برتر به مصاف تیم ذوب آهن می رود.

عزیز محمدی با اعلام اینکه متاسفم از اینکه رویانیان صحبتهای خود را عوض کرده، تاکید کرد: رویانیان شنبه شب با من تماس گرفت و گفت: " این ناعادلانه است که استقلال در تاریخ ۹ بهمن در فینال جام حذفی بازی کند اما پرسپولیس در لیگ چون ممکن است بازیکنان ما در بازی با سه اخطاره و یا حتی اخراج شوند، بنابراین بازی بعدی خود یعنی دربی را از دست می دهند اما استقلال با بازی در جام حذفی دارای چنین شرایطی نمی شود و در واقع این بار هم در حق پرسپولیس ظلم می شود.

وی با تاکید بر اینکه فتح الله زاده درخواستی برای تغییر زمان جام حذفی نداده است، تاکید کرد این موضوع با درخواست خود رویانیان بوده و ما با بررسی در سازمان لیگ به تقاضای وی و هواداران پرسپولیس احترام گذاشته و پاسخ مثبت دادیم. محمدی ادامه داد: در واقع استقلالی ها وقتی از تغییر زمان بازی مطلع شدند تعجب کرده بودند. آیا شما فکر می کنید استقلال بازی راحتی را در آن تاریخ(هفته بیست و سوم) مقابل تیم تراکتور سازی در تبریز دارد؟

عزیز محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا نظر مسئولان باشگاه شاهین برای تعویق فینال جام حذفی مهم نیست، تصریح کرد: با تعویق زمان بازی جام حذفی برای تیم شاهین مشکلی ایجاد نمی شود چون آنها در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند و ممکن است استقلال به مرحله گروهی این رقابتها صعود کند بنابراین تغییر تاریخ بازیهای استقلال در لیگ برنامه ریزی ما را دچار مشکل می کند. ضمن اینکه فرصت بیشتری نسبت به استقلالی ها برای این بازی دارند. برای ما فرقی نمی کند که چه تیمی فینالیست است، چه استقلال باشد و چه تیمهای دیگر.

وی در خاتمه در خصوص تعیین زمان دقیق فینال جام حذفی گفت: با توجه به فشردگی جدول بازیهای لیگ و همچنین دیدار های تیم ملی این بازی قطعا در اسفند و در شیراز برگزار می شود اما روز برگزاری فینال در اسفندماه را در چند روز آینده اعلام می کنیم

عزیز محمدی در پاسخ به این پرسش که چرا علی کلانتری با فجرسپاسی تسویه حساب نکرده اما یاوری روی نیمکت است؟ گفت: آقای کلانتری آن موقع با باشگاه فجر توافق کرده بود اما الان به هم خورده و ناچار شده است که شکایت کند. من خودم پیگیری می کنم که آقای کلانتری به حقش برسد.

رویانیان در پاسخ به پرسش دیگری در مورد اینکه پول دنیزلی را از کجا آورده است به فردوسی پور گفت: آیا این سوال خوبی است؟ مطمئن باشید که من از دولت یک ریال هم نگرفتم. من یک حقوق از یک جا می گیرم و پول شخصی هم ندارم. ما یک اسپانسر جدید روی پیراهن مان زدیم که از همانجا درآمدزایی کردیم.


رویانیان در پایان گفت: من اگر آقای دنیزلی را آوردم و تغییراتی انجام دادم به خاطر هواداران بود و لازم بود آنها را به تیم نزدیک کنیم. بسیاری از تیم ها در نیم فصل بازیکنان خارجی خریده اند و هزینه کرده اند اما من با فروش آقای حقیقی ۱/۵ میلیارد تومان درآمدزایی کرده ام. آقای مهدوی کیا هم با من قرارداد سفید امضا کرده و گفت این تیم خود من است. در همین نیم فصل در حالی که بسیاری تیم ها هزینه کردند ما درآمدزایی کردیم.

حسین علوی بازیکن جدید استقلال سوژه بعدی برنامه ۹۰ بود که در مورد پیوستنش به استقلال حرف و حدیثزیادی مطرح شده است.

فتح الله زاده در این مورد گفت: توضیح را سرمربی تیم داده است. بهتر بود که این وقت را در اختیار ساموئل قرار می دادید که یک بازیکن بزرگ است.

فتح الله زاده وقتی با اصرار فردوسی پور مواجه شد که می خواست بداند پشت پرده جذب این بازیکن چه بوده است گفت: شما می خواهید بقبولانید که این بازیکن با فشار یا رابطه به استقلال آمده است و هر چه من می گویم قبول نمی کنید. حالا که اینطور است فکر کنید من از قیافه او خوشم آمده و جذبش کرده ایم.

وی ادامه داد: این بازیکن چون قبلا شاگرد مظلومی بوده ایشان گفتند که به او نیاز دارد و ما هم این بازیکن را جذب کردیم
وی در مورد شرایطی که برای شاهین بوشهر به خاطر کرار گذاشته است گفت: من صحبت هایی را با آقای افراشته داشتم و قرارهایی گذاشتیم. ما یک قرارداد حرفه ای بستیم. ما با هم شرط و شروط کردیم با این حال می ایستیم تا بازی برگزار شود بعد در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

احمد گزی رئیس هیئت موسسین شاهین بوشهر روی خط تلفنی آمد و گفت: این شرط از نظر قانون خلاف عقل است. خود فتح الله زاده کرار را بازیکن آزاد اعلام کردند و ما هم با ایشان قرارداد بستیم. هیچ قراری نبود که شرط بگذارند اما وقتی قرارداد بستیم استقلال شرط گذاشت که رضایت نامه را صادر کند. با این حال هیئت مدیره در مورد بازی کردن جاسم کرار تصمیم می گیرد.

در این برنامه مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و امیرقلعه نویی نیز روی خط آمد و در مورد اتفاقات دیدار تراکتورسازی با صبای قم صحبت کرد.

در بخش پایانی برنامه نیز پژمان نوری بازیکن تیم فوتبال الامارات روی خط تلفنی آمد و در مورد
قراردادش با این تیم اماراتی گفت: بعد از مصدومیتی که دچارش شدم به شرایط بازی رسیدم اما از شرایط این تیم راضی نیستم و خواستم به ملوان برگردم اما مسئولان این تیم رضایت نامه ام را نمی دهند و فعلا مجبورم در این تیم بمانم.

نوری در مورد صحبت های بهمن صالح نیا نیز که گفته بود ابتدای فصل به اردوی تیم ملی رفته و به نوری و زارع و حسینی پیشنهاد مالی بالایی هم داده و آنها قبول نکردند به ملوان بیایند گفت: اصلا اینطور نبود. روز آخر نقل و انتقالات که ما هر سه قراردادهایمان را بسته بودیم آقای صالح نیا و پورغلامی آمدند و دو دقیقه در این مورد صحبت کردند اما اصلا صحبت پول نشد.

نظرسنجی این هفته برنامه ۹۰ به انتخاب تکنیکی ترین بازیکن سه دهه اخیر فوتبال ایران اختصاص دارد که از میان خداداد عزیزی، علی کریمی، ناصر محمدخانی و مجید نامجو مطلق مشخص خواهد شد.

علی کریمی که همراه با خداداد عزیزی، مجید نامجو مطلق و ناصر محمدخانی در نظرسنجی برنامه ۹۰، گزینه های رقابت بر سر تکنیکی ترین بازیکن ۳۰ سال گذشته فوتبال ایران بود، با رای مردم به عنوان تکنیکی ترین بازیکن ۳ دهه اخیر فوتبال ایران معرفی شد.


از نزدیک به ۲ میلیون نفری که در این نظرسنجی شرکت کردند ، کریمی ۶۵ درصد آرا را بدست آورد و جالب است که هم محسن مسلمان و هم امیر قلعه نویی که مهمان برنامه ۹۰ بودند ، کریمی را تکنیکی ترین بازیکن ایران معرفی کردند. این نکته ای است که مجید نامجو هم قبل از برنامه به خبر گفته بود. بعد از کریمی ، خداداد ۲۵ درصد آرا را بدست آورد ، نامجو ۶ درصد رای داشت و ناصر محمدخانی تنها ۴ درصد.