به گزارش العالم، يوسف احمد سفير سوريه در قاهره و نماينده دايم دمشق در اتحاديه عرب بشدت به مواضع حمد بن جاسم بن جبر آل ثاني نخست وزير و وزير خارجه قطر اعتراض كرد.

حمد بن جاسم یکشنبه شب(۱۸دی) در نشست کمیته عربی مخصوص حل بحران سوریه در قاهره، از دولت سوریه خواست تا آنچه وی کشتار خواند متوقف کند و ابراز امیدواری کرد که سران سوریه در تصمیمی تاریخی نیازهای مردم سوریه را پاسخ بدهند.

یوسف احمد تاکید کرد: مسئول قطری پیشاپیش موضع جانبدارانه خود از بحران در سوریه را اعلام کرده بود که هیچ تناسبی با موضع او به عنوان رییس شورای وزارتی عربی و کمیته مخصوص حل بحران سوریه نداشت.

در حالی که اتحادیه عرب بر ضرورت حمایت از ناظران عربی در سوریه تاکید کرد، حمد بن جاسم چند روز گذشته اعلام کرد که این ناظران بی‌تجربه هستند و باید از ناظران غربی استفاده کرد.

سفیر سوریه در نشست قاهره تصریح کرد که مردم سوریه نقش منفی و غیرسازنده قطر را که شخص حمد بن جاسم ایفا می‌کند قاطعانه رد می‌کنند.

يوسف احمد افزود: حمد بن جاسم خود را در تنگنا قرار داد زماني كه خود را به جاي مردم سوريه نشاند و از زبان آنان سخن گفت و خواستار دخالت خارجي حتي به قيمت ريخته شدن خود مردم سوريه شد.