مورینیو: توپ طلا حق کریس رونالدو نبود

به گزارش ایلنا،سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید گفت: مسابقات لالیگا به هم نزدیکتر شده است. ما در عرض دو هفته ۵ امتیاز از دست دادیم، ۳ تا برابر لوانته و ۲ امتیاز برابر راسینگ.

ژوزه مورینیو در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی برگشت کوپا برابر مالاگا در لاروسالدا با بیان مطلب فوق با اشاره به کریس رونالدو اظهارداشت: او را خیلی خوب می‌بینم. به نظرم خوشحالی کردن از دیگر گل‌ها مهم‌تر بود تا گل پنجم آن بازی در دقیقه ۹۰. من دیدم برای ۴گل دیگر که خیلی مهم بودند خوشحالی کرد. کاری که او کرد طبیعی بود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید از فردی به خاطر خوشحالی نکردن از گل‌ها انتقاد کنید، از من انتقاد کنید چراکه از هیچ کدام از ۵گل خوشحالی نکردم. برخی می‌گویند به این خاطر خوشحالی نکردم که عصبانی بودم در حالیکه این طور نبود.

وی همچنین با اشاره به بازی برگشت کوپادل ری برابر مالاگا نیز خاطرنشان کرد: کوپادل ری به اندازه لالیگا مهم نیست، به خصوص آنکه آن را سال گذشته بردیم اما رقابتی است که تلاش می‌کنیم برنده آن باشیم. اگر بازی با مالاگا، سخت‌تر و مشکل تری از فصل بود، شاید با تمام پتانسیل خود بازی نمی‌کردیم اما این بازی در زمانی برگزار می‌شود که بازیکنان نیاز به بازی کردن دارند، به همین علت این بازی را همچون یک بازی مهم می‌دانم.

مورینیو افزود: در ترکیب تیم تغییر زیادی ایجاد نمی‌کنم. برای مالاگا، بردهای ۱ - صفر یا ۲-۱ هم کافی هستند اما ما برای برد بازی خواهیم کرد، مثل همیشه.

سرمربی رئال همچنین در مورد بردهای پر گل رئال مادرید نیز متذکر شد: تیم من، گل‌های زیادی می‌زند و می‌برد. خوب دفاع می‌کند و از نظر تاکتیکی، قدرتمند است. وقتی تیم زیاد گل نمی‌زند، می‌شوم نتیجه گرا و تدافعی. حالا که به رئال آمده‌ام و تیمم گلزن‌ترین تیم است و کفش طلا را می‌بریم، مردم از خوشحالی‌های بعد از گل ناراحت می‌شوند. برای چه این همه انتقاد؟ افرادی که به استادیوم رفته‌اند در بازی‌های اخیر، گل‌های زیادی دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: من ترجیح می‌دادم تیمم ۵ بر صفر می‌برد تا ۵ بر یک اما تیم من، خوب بازی می‌کند. کریستیانو به طور متوسط در هر بازی یک گل زده، نمی‌دانم واقعا چه انتظار دیگری دارید.

سرمربی رئال همچنین با اشاره به مراسم توپ طلا نیز گفت: گواردیولا را شایسته بردن عنوان بهترین مربی می‌دانم. من برای حضور نداشتن در زوریخ توجیه داشتم، کریستیانو نیز می‌خواست باشد. سال گذشته هم در میان ۳ نفر بر‌تر بود. امسال این عنوان را نمی‌برد و حقش هم بود که نبرد. در سال ۲۰۱۰، من با اینتر ۳جام گرفتم و شایسته توپ طلا بودم اما امسال نه، چراکه فقط کوپا دل ری را بردم. گواردیولا و فرگوسن بیش از من جام بردند. دوست دارم به برنده تبریک بگویم. به نظرم این حق گواردیولاست.

مورینیو همچنین با اشاره به رقابت رونالدو و مسی برای کسب توپ طلای فیفا تصریح کرد: توپ طلاهای رونالدو و مسی به اینجا ختم نخواهد شد. آنها در دو تیم بزرگ هستند و هنوز خیلی مانده تا ۳۰ساله شوند و عناوین بیشتری خواهند برد. پتانسیل بیشتر بردن را دارند.