به گزارش مهر به نقل از شبکه های عرب زبان، بشار اسد در سخنانی که هم اکنون در حال انجام است، اظهار داشت: توطئه خارجی علیه سوریه بر کسی پوشیده نیست و طرف های منطقه ای و بین المللی خواهان برهم زدن ثبات سوریه هستند.

وی افزود: ما در برابر هجمه تبلیغاتی بی سابقه ای قرار داریم که به دنبال از بین بردن اراده ما هستند. رویدادهای اخیر سوریه قلب هر سوری را به درد آورده است.

بشار اسد در ادامه گفت: بیش از ۶۰ رسانه بین المللی علیه سوریه فعالیت می کنند و رسانه های غربی تلاش می کنند وانمود کنند رئیس جمهور سوریه از مسئولیت های خود چشم پوشی کرده است.

وی با بیان اینکه پست و مقام بدون حمایت مردمی ارزشی نخواهد داشت، افزود: زمانی که در راس حکومت هستم یعنی این امر با اراده مردم صورت گرفته و اگر از سمت خود کناره گیری کنم نیز به خواست ملت سوریه خواهد بود.

رئیس جمهوری سوریه با بیان اینکه تاکنون در تاریخ سوریه توطئه ای اینچنینی صورت نگرفته تاکید کرد که ملت سوریه به زودی از این توطئه سربلند بیرون خواهد آمد.

بشار اسد اعلام کرد که افراد مسلح و خرابکاران از اعتراضات مسالمت آمیز مردم برای ایجاد ناامنی و کشتار بهره می برند.

وی در ادامه اعلام کرد که اپوزیسیون به کشورهای خارجی تکیه کرده و زمینه دخالت آنها در امور داخلی سوریه را فراهم کرده است.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: من نخستین کسی بودم که در دیدار با هیئت اتحادیه عرب موضوع ناظران اتحادیه عرب در سوریه را مطرح کردم.

وی افزود: کشورهای عربی که به سوریه توصیه می کنند اصلاحات انجام دهد خود شناختی از دموکراسی ندارند.