به گزارش عصرفارس ،حجت الاسلام دانش محقق و پژوهشگر و معاون فرهنگی،پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس از مهمترین مطالب نقل شده در رابطه با اربعین را ورود جابربن عبدالله انصاری عنوان کرد وگفت:در راس همه مطالب نقل شده ورودجابربن عبدالله انصاری یکی از صحابه پیامبربهکربلا و آغاز زیارت این مکان مقدس وتجدید پیمان با شهدای کربلاست.

وی دلیل قداست این روز را بیداری انسان هاعنوان کردوگفت: دل انسان ها باورود جابر متوجه کربلای امام حسین شد و از آن روز این سرزمین مقدس و خاک مطهر محل زیارت عاشقان شده است.

حجت الاسلام دانش اولین گروه زائر قبور شهدای کربلا در اربعین سال ۶۱ هجری نقطه عطفی در تاریخ بزرگداشت عاشورای حسینی دانست و گفت: شیعیان و ارادتمندان حسین بن علی بنا به توصیه های قرآن خود را موظف به تعظیم شعائر اسلامی و پاسداشت خون شهدا و گرامیداشت حرکت مقدسی که جابر بن عبدالله انصاری به عنوان اولین زائرانجام داد میدانیم که هرساله این روزبزرگ را ماندگار بدانند.

معاون فرهنگی، پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان فارسبا بیان اینکه اربعین در انقلاب اسلامی ایران متجلی شده است گفت: اربعین شهدای انقلاب اسلامی ایران عامل مهمی در تداوم و حرکت انقلاب و جوشش مردم انقلابی و امیدواری آنها برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی بود.

حجت الاسلام دانش با تاکید بر توام بودن فرهنگ عاشورابا ولایتمداری و بصیرت گفت: امام حسین همیشه به عنوان پشتوانه ای محکم و فرصتی طلایی برای مردم ایران محسوب میشود.

وی در ادامه گفت:ملت ایران از روح انقلاب حسین بن علی الهام میگیرند و از مقدسات دینی و حیثیت ملی خود دفاع و پشتیبانی میکنندو هرگونه بی حرمتی به حرکت عاشورایی امام حسین را تحمل نکرده و باآن مقابله خواهند کرد.