مهر: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از حذف سهمیه بندی بنزین به عنوان یکی از سناریوهای قابل بررسی در ستاد هدفمندی یارانهها یاد کرد و گفت: هنوز هیچ سناریوی قیمتی و غیر قیمتی بنزینی در دولت نهایی نشده است.
محمد رویانیان درباره آخرین تصمیم گیری‌های انجام شده برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها و احتمال تغییرات جدید قیمتی و غیر قیمتی در عرضه بنزین، گفت: در حال حاضر سناریوهای مختلف در ستاد هدفمندی یارانه ها در حال بررسی است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه تاکنون هیچ سناریوی بنزینی برای اجرا در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سطح ستاد هدفمندی نهایی نشده است، تصریح کرد: از سوی دیگر، هنوز زمان بندی اجرای این قانون هم نهایی نشده است.
این عضو کابینه دولت در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر حذف سهمیه بندی بنزین در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، اظهار داشت: حذف سهمیه بندی بنزین یکی از سناریوهای قابل بررسی است.
به گفته این مقام مسئول، بر این اساس باید طرح احتمالی حذف سهمیه بندی و اینکه چگونه باید بدون اختصاص سهمیه بنزین عمل شود، در حال بررسی است.
وی در پایان با تاکید بر اینکه هنوز هیچ یک از سناریوها به طور کامل نهایی نشده است، یادآور شد: در صورت هر گونه تغییرات احتمالی قیمتی و یا غیر قیمتی، جزئیات آن اعلام خواهد شد.
در همین حال، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری چهارشنبه هفته جاری در جمع مردم ورامین، اعلام کرده است: اجرای فاز جدید هدفمندی یارانه‌ها در سالجاری قطعی شد.
محمدرضا فرزین دبیر کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت به طور رسمی بررسی سناریوی عرضه تک نرخی بنزین همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را تایید کرده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین از ادامه اختصاص سهمیه، حذف عرضه کارتی و تک نرخی شدن قیمت بنزین به عنوان سایر سناریوهای بنزینی دولت در گام جدید اجرای قانون هدفمندی یارانه ها یاد کرده و تاکید می کند: هیچ کدام از این سناریوها هنوز قطعی نشده است.
پیش از آن، عبدالله جلالی قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور هم در گفتگو با مهر از سیاست کلان دولت برای آزادسازی قیمت بنزین و عرضه تک نرخی این فرآورده پرطرفدار نفتی در بلند مدت خبر داده بود.
آمارهای رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران نشان می دهد، در یکسال نخست اجرای قانون هدفمندیها در مجموع بیش از ۲۱.۵ میلیارد لیتر بنزین در کشور سوزانده شده که از کاهش حدود چهار درصدی مصرف این فرآورده استراتژیک نسبت به یکسال پیش از آن حکایت میکند.