کیهان: بسياري در منطقه حتي حاكمان كشورهاي مخالف ايران اذعان دارند كه ايران در قدرتمندترين شرايط خود به سر مي برد.
روزنامه لبنانی النهار نوشت: جمهوری اسلامی در سایه تحولات منطقه در اوج قدرت خود از زمان تاسیس در سال ۱۹۷۹ به سر می برد. این حقیقتی است که بسیاری از تحلیلگران منطقه به آن اذعان دارند. این در حالی است که اغلب حکومت های منطقه در فضایی از تردید و بیم به سر می برند و حتی اسرائیل هم که از حمایت گسترده غرب بهره می برد هیچگاه خود را این چنین گرفتار در جهنمی بزرگ ندیده است.
النهار با مرور تهدیدهای گاه و بیگاه دولت های غربی علیه ایران می نویسد: حتی بسیاری از زمامداران عرب نیز بر این باورند که ایرانی ها از قدرت کافی برای عبور از چالش فعلی در پرونده هسته ای برخوردارند و می توانند دستاوردهایی که به دنبال آن هستند را تا آخرین مورد به دست آورند. این زمامداران معتقدند که ایران به یک کشور جداً مهم و قدرتمند نظامی در منطقه به ویژه در منطقه خلیج فارس تبدیل شده و می تواند نه تنها از همه منافع خود به تنهایی دفاع کند بلکه می تواند در صورت نیاز تهدیدهای خود علیه دیگران را نیز عملی سازد. ایران به یک کشور قدرتمند هسته ای تبدیل شده و این مسئله این امکان را به تهران خواهد داد که یک بازیگر اساسی در منطقه باشد.
اين روزنامه عرب زبان تاكيد مي كند: مثالي كه مي توان براي اثبات ادعا آورد شكست اخير آمريكا در عراق است، تهران واشنگتن را وادار كرد بدون رسيدن به دستاوردهاي مطلوب خاك عراق را ترك كند. اين نشان مي دهد كه قدرت و نقش آفريني ايران در منطقه فراتر از آن چيزي است كه برخي ها تصور مي كنند. ايران در طول جنگ ۸ ساله براي رهايي از تهديدهاي سختي كه متوجه آن بود در موقعيت مقتضي و مناسب بهترين تصميم ها را گرفت و توانست ثبات خود را تضمين كند. اكنون نيز ايراني ها علاوه بر برخورداري از قدرت بالاي منطقه اي چه در بعد سياسي و چه در بعد نظامي از چنان قدرت چانه زني بالايي برخوردارند كه در وقت مقتضي براي حفظ منافع خود و كشورشان بهترين گام ها را بردارند و مي توانند به خوبي چالش ها را پشت سر بگذارند.