به نوشته روزنامه کیهان،اين مطلب را پايگاه صهيونيستي اسرائيل فلش در حالي مورد تأكيد قرار داد كه پرسيده بود راهبرد اسرائيل پس از تخليه عراق از سوي آمريكا چگونه مي تواند باشد؟ اسرائيل فلش، هويت ملت عراق را به شهادت تاريخ هويتي ضد صهيونيستي مي خواند و سپس مي نويسد: پس از حمله سال ۲۰۰۳ آمريكا، احزاب شيعه در عراق روي كار آمده اند كه فرصت هاي نفوذ ايران را گسترش مي دهند. ۸ گروه شيعه عراقي از ديرباز با ايران مرتبط بوده اند كه حزب الدعوه به رهبري نوري مالكي يكي از آنهاست. مالكي از سال ۱۹۷۹ عراق را ترك كرد و از ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۰ به مدت ۸ سال در ايران حضور داشت و همانجا بود كه حزب الدعوه را راه اندازي كرد.
این تارنمای صهیونیستی افزود: «باید گفت که ایران در سال های گذشته توانسته است در تحولات پس از صدام حسین اعمال نفوذ کند. ایران در پشت پرده تصمیم گرفت ائتلاف احزاب شیعه را در عراق تشکیل دهد که مالکی را به عنوان نامزد سمت نخست وزیری در سال ۲۰۰۶ میلادی انتخاب کردند. ژنرال «رای اچ دیرنو» یکی از فرماندهان نیروهای آمریکایی در عراق در مصاحبه با واشنگتن پست در اکتبر سال ۲۰۰۸ میلادی گفته بود گزارش هایی را به چشم خود دیده که در آنها تهران از مسئولان عراقی خواسته مانع از تمدید حضور نظامیان آمریکایی در خاک عراق شوند.
«اسرائیل فلش» با ابراز ناخرسندی از پیوند عاطفی و مذهبی دو ملت ایران و عراق می نویسد: ایران همچنین روابط خود را با نهادها و اماکن مذهبی از جمله در نجف، کربلا و سامرا افزایش داده بطوری که هر ساله هزاران ایرانی به این شهرها سفر می کنند.
اين رسانه صهيونيستي افزود: جنگ هشت ساله صدام عليه ايران مانع از توسعه سياست هاي ايران در منطقه شده بود. در آن سالها فقط لبنان به دست ايران افتاد و با حضور حزب الله در مناطق جنوبي اين كشور ايران عملاً به عنوان جبهه اي عليه اسرائيل و غرب تبديل شد. از سال ۱۹۹۱ تا اواخر سال ۲۰۰۱ عراق مانعي راهبردي در مقابل سياست هاي ايران بود اما با حمله آمريكا به اين كشور در سال ۲۰۰۳ ميلادي و سقوط فوري صدام اين مانع در هم شكست. اين حقيقتي تلخ است.