سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده مردم تهران در مجلس در گفتوگو با خبرآنلاین درباره ردصلاحیت برخی از نمایندگان مجلس گفت: معتقدم هیأتهای اجرایی یا از روح قانون اطلاع جامع ندارند یا اینکه از عملکرد سه و نیم ساله نمایندگان آگاهی نداشتهاند.
محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس روز گذشته در واکنش به رد صلاحیت جمعی از نمایندگان منتقد دولت آن را اقدامی تنگ‌نظرانه دانست. اکرمی هم معتقد است معلوم است که این اقدام صحیح نیست ولی گاهی ممکن است که رد صلاحیت‌ها به دلیل عدم شناخت باشد.
وی در پاسخ به اینکه آیا چهره‌ای مثل علی مطهری هم شناخته‌شده نیست، اظهار داشت: نمی‌خواهم بگویم مطهری شناخته‌ شده نیست، چون من تنها راجع ‌به نمایندگان تهران صحبت نکردم، بالاخره جمعی از نمایندگان رد صلاحیت شده‌اند، والا آقای مطهری، کاتوزیان و … شناخته شده هستند و شب و روز در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس فعالیت دارند و نمی‌توان گفت التزام به قانون اساسی ندارند.
به عقیده وی اقدام هیأت‌های اجرایی در رد صلاحیت برخی از نمایندگان یا از روی ناآگاهی است و یا اینکه بر عصر سوءتفاهم است.
عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به اینکه برخی از اصولگرایان معتقدند رد صلاحیت نمایندگان منتقد دولت، سناریوی جریانی خاص در دولت است تا بتوانند به اهداف خود در انتخابات مجلس برسند، اظهار داشت: این را از خود این آقایان بپرسید. مسئولیت نمایندگی قائم به شخص است و بنده نمی توانم درباره اظهار نظر دیگران حرف بزنم.