مشکل در تعویق اکران «شب واقعه» چیست؟

احمد ميرعلايي كه قبل از حضور در مديريت بنياد سينمايي فارابي اين فيلم را بهعنوان تهيهكننده ساخته است در گفتوگويي با ايسنا،با بيان اينكه در رابطه با وضعيت اين فيلم تنها بهتر است، سكوت كنم گفت: اگر الان شما روبروي من بوديد قطعا فقط سر تكان ميدادم و حرفي براي گفتن ندارم.

علیرضا سربخش نماینده سرمایه‌گذار این فیلم(بنیاد شهید)، درباره‌ی آخرین وضعیت «شب واقعه» به ایسنا اظهار کرد: امیدوار بودیم بعد از دستور آقای شمقدری کار مثبتی برای این فیلم انجام شود اما مشکل اصلی در اداره کل نظارت و ارزشیابی است و امیدواریم هر چه سریعتر این مساله حل شود و فیلم را اکران کنیم.

وی افزود: «شب واقعه» در جهت دفاع مقدس و ارزش‌های آن ساخته شده و به خاطر مشکلاتی که در شورای پخش برای فیلم به وجود آمده، هنوز نتوانسته‌ایم آن را اکران کنیم که اگر این مشکل حل نشود آن را به مراجع بالاتر خواهیم برد.

سربخش با بیان اینکه باید پرسیده شود چرا یک فیلم ارزشی اکران نمی‌شود خاطرنشان کرد: دریاقلی با آن عظمتش مهجور مانده و ما هم به خاطر خدا این کار را ساختیم و خود خدا نخواهد گذاشت این فیلم زمین بخورد.

وي ادامه داد: پخش كننده با سينماها قرارداد بسته، اما اين قراردادها در شوراي پخش گير ميكند و متاسفانه احساس ميشود تلاشهايي در اداره كل نظارت و ارزشيابي براي عدم اكران فيلم انجام ميشود كه اميدوارم اين مشكل امروز حل شود.