روزنامه ایران در تیتر یک امروز خود مدعی رد صلاحیت حامیان گفتمان احمدی نژاد شد!
به گزارش سرویس سیاست صراط نیوز روزنامه رسمی دولت نوشت: طیف گسترده ای از افرادی که به عنوان حامیان گفتمان انقلاب اسلامی شناخته می شوند در این مرحله بنا بر دلایلی عجیب رد صلاحیت شده اند(!)

این روزنامه با اعتراض به حذف افرادی که حاضر نشد نامی از آنها ببرد، مدعی شده است با این اقدام وزارت کشور، انتخابات دیگر رقابتی نخواهد بود البته روزنامه ی ایران توضیح نداده است که چطور دولت از عملکرد وزارت کشور که زیر نظر خود دولت مشغول به کار است راضی نیست و چطور روزنامه دولت به خود اجازه داده است انجام وظیفه دولت را زیر سوال ببرد؟!

گفتنی است در مرحله اول بررسی صلاحیت داوطلبین، نظر شورای نگهبان اعمال نمی شود و علت دقیق این موضوع به کاندیداهای رد صلاحیت شده ابلاغ شده است.

ایران در مصاحبه ای با داریوش قنبری عضو فراکسیون اقلیت مجلس، به دلسوزی برای علی مطهری و کاتوزیان به عنوان افرادی از طیف اصولگرایان پرداخته است! در حالی که این افراد در روش و منش مجلسیان به منتقدین سرسخت دولت شهره هستند و توسط وزارت کشور رد صلاحیت شده اند.

تعداد کاندیداهای رد صلاحیت شده به گفته وزارت کشور در مقایسه با سال گذشته با ۲۳٪ کاهش مواجه شده است و حتی صلاحیت افرادی مانند امیری فر، امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری و از وابستگان شخص مشایی نیز تایید شده است.

شایان ذکر است به گفته بسیاری از آگاهان و مسئولین بلند پایه نظام نقشه دشمن برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، در وهله اول تلاش برای غیر رقابتی نشان دادن فضای انتخابات و در نتیجه کاهش میل مردم به حضور پرشور در پای صندوق های رای و برای بعد از برگزاری انتخابات نیز ایجاد جو ناامنی و امنیتی کردن فضای کشور برای حفظ کیان بحران زیست شان است.
جالب توجه است که هم اکنون تعداد زیادی از منتقدین دولت به رد صلاحیت افرادی مثل مطهری و کاتوزیان به عنوان سردمداران طرح سوال از رئیس جمهور توسط وزارت کشور انتقاد دارند و در این شرایط ادعای مضحک روزنامه دولتی ایران نوعی خودزنی سیاسی، پیش از اعلام نظر شورای نگهبان به حساب می آید.