به گزارش ارم نیوز،ساعت ۲۲:۳۰ نهم بهمن سال ۸۸ جوان ۲۷ساله اي که با تقليد از گانگسترهاي غربي ۲قبضه کارد را در دستانش مي فشرد به دنبال طعمه اي بود تا با ربودن اموال او بتواند هزينه موادمخدر خود را تامين کند. در همين لحظه او در بولوار توس ۶۵مردي را ديد که پياده در حال حرکت است.

جوان معتاد برای اجرای نقشه شیطانی اش به سمت مرد ۴۵ساله رفت و پس از یک مشاجره لفظی قصد داشت اموال همراه او را برباید اما وقتی با مقاومت این مرد روبه رو شد ناگهان با ضربات کارد او را هدف قرار داد و چندین ضربه به نقاط مختلف بدن وی وارد کرد در این هنگام پراید سواری که در حال عبور از آن جا بود با مشاهده این صحنه به یاری مرد ۴۵ساله شتافت اما جوان معتاد با شکستن شیشه خودرو پراید از محل متواری شد.

جوان پراید سوار بلافاصله مرد مجروح را به بیمارستان رضوی مشهد منتقل کرد ولی دیگر دیر شده بود ومرد بی گناه در چنگ مرگ اسیر شد. با اعلام ماجرای نزاع خونین شبانه به پلیس، ماموران کلانتری کاظم آباد به محل حادثه رفتند و پس از انجام تحقیقات مقدماتی مراتب را به قاضی علی اکبر صفائیان(قاضی ویژه قتل عمد در زمان حادثه) اطلاع دادند.

با دستورات ویژه ای که از سوی مقام قضایی صادر شد و مشخصاتی که راننده پراید به ماموران داد آنان در کمتر از یک ساعت موفق شدند گانگستر فراری را به دام اندازند. این جوان ۲۷ساله در بازجویی های اولیه به قاضی گفت: برای گرفتن اموالی که همراه مرد ۴۵ساله بود با او درگیر شدم اما وقتی مقاومت کرد، ۵ضربه چاقو به بازو، سینه و پشت وی زدم و از محل متواری شدم.

پس از اقرار صریح متهم به جنایت شبانه، وی با تکمیل پرونده و صدور کیفرخواست به شعبه پنجم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی منتقل شد و تحت محاکمه قرارگرفت.

او در جلسات دادگاه نیز ضمن پذیرش اتهام قتل گفت: پولی برای تهیه موادمخدر نداشتم وقتی آن مرد را در خیابان دیدم از او مواد خواستم او هم با شخصی تماس تلفنی گرفت که در این لحظه راننده یک پراید به من حمله کرد من نیز با چاقویی که از کمرم بیرون کشیده بودم چند ضربه به مرد ۴۵ساله وارد کردم اما چون مواد روان گردان مصرف کرده بودم نفهمیدم چند ضربه بر نقاط مختلف بدن او زده ام.

وی ادامه داد: من برای دفاع از خودم این کار را کردم وقتی آن مرد روی زمین افتاد و راننده پراید به سمت من آمد ترسیدم و چاقو را روی زمین انداختم. وی که ۵فقره سابقه کیفری اعتیاد و سرقت دارد به طور کامل چگونگی وقوع درگیری و فرار خود را تشریح کرد این درحالی بود که پزشکی قانونی نیز پس از معاینه و مصاحبه از متهم، اعلام کرد که او مبتلا به هیچ گونه جنونی نیست و مسئول اعمال و رفتار خود است.

متهم این پرونده جنایی، در ادامه دفاعیات خود دچار تناقض گویی و مدعی شد که شب حادثه آن مرد(مقتول) با چوب او را زده است اما پزشکی قانونی این ادعای وی را نیز رد کرد چرا که هیچ گونه آثاری از واردآمدن ضربات چوب روی نقاط بدن وی مشاهده نشد.

وکیل تسخیری این متهم نیز در جلسه دادگاه که به ریاست قاضی صدرزاده برگزار شد گفت: با توجه به اظهارات صادقانه موکل و این که او شروع کننده نزاع نبوده و از قرص های روان گردان استفاده کرده است که اراده و کنترل از وی سلب شده است تقاضای برائت او را دارم. پس از پایان جلسه محاکمه و اخذ آخرین دفاع از متهم، قاضی صدرزاده با مستشاران دادگاه(قضات صادقی، بخشی نژاد، ولی پور و کوهی ور) وارد شور شد و رای خود را درباره این پرونده جنایی اعلام کرد.

فرار متهم از صحنه حادثه نشان مي دهد که او با اراده اقدام به ارتکاب جرم کرده و همچنين دليلي بر اين که وي مجبور به دفاع از خود با چاقو باشد ارائه نشده است بنابراين دادگاه با عنايت به گزارش ماموران و مطلعان، اقارير متهم، گواهي پزشکي قانوني و محتويات پرونده او را به قصاص نفس محکوم کرد.