زیکو: امیدوارم با جام قهرمانی به برزیل بازگردیم

زيكو در گفتوگوي اختصاصي با خبرنگار اعزامي فارس به آفريقاي جنوبي درباره شرايط خودش اظهار داشت: در حال حاضر در هيچ تيمي مربيگري نميكنم و تنها به عنوان مدير فني در يكي از تيمهاي برزيل شاغل هستم. البته در فيفا سمت رسمي دارم و كارهاي فني را در فدراسيون جهاني فوتبال عهدهدار هستم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مانند سال‌های گذشته از آسیا پیشنهادی برای مربیگری دارد یا نه، عنوان کرد: خیر، چند پیشنهاد در چند ماه گذشته داشتم که به تمام آنها پاسخ منفی دادم. همانطور که گفتم در حال حاضر در یکی از تیم‌های کشورم به عنوان مسئول فنی مشغول به فعالیت هستم.

زیکو درباره وضعیت برزیل در این دوره جام جهانی گفت: همواره برزیل در جام‌‌های جهانی با آنچه که در دیدارهای دوستانه و غیر رسمی نشان داده متفاوت بوده است. در این دوره هم تیم ملی کشورم طراوت خاصی به مسابقات جام جهانی داده و امیدوارم با کسب جام قهرمانی به برزیل باز گردیم.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس که شانس‌های اصلی برای صعود به مراحل پایانی را کدامیک از تیم‌ها می‌داند، خاطرنشان کرد: ‌ دوست دارم چند بازی از مرحله گروهی مسابقات را تماشا کرده و سپس پیش‌بینی کنم، اما احساس من این است که در کنار برزیل تیم‌های قدرتمندی مانند آرژانتین و اسپانیا حرارت خاصی به مسابقات خواهند بخشید. البته نباید از هلند و انگلیس که بازیکنان خوبی دارند نیز غافل شد. نتایج تمام تیم‌‌ها در مرحله گروهی از اهمیت خاصی برخوردار است چون نشان می‌دهد آنها در مرحله حذفی باید به چه تیمی روبرو شوند.

زیکو که به پله سفید معروف است درباره شانس تیم‌های آسیایی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی گفت: تنها با ژاپن در قاره آسیا کار کردم. دوست دارم دوباره این تیم به عنوان نماینده قاره آسیا بدرخشد و به مراحل پایانی صعود کند. ژاپنی‌ها بسیار با نظم و با هوش هستند و بخت زیادی برای صعود دارند، هرچند بازیکنان کره شمالی هم سرعت زیادی در انتقال توپ و رسیدن به دروازه حریف دارند و نباید از آنها غافل شد.