رانت قانونی و خر ملا نصر‌الدین به روایت کرد زنگنه!!

افكار نيوز: كرد زنگنه: تفنگ ميدهند، شكار ميكنيم، مي گويند تخلف كردهاي.

به گزارش افکار نیوز به نقل از عصریران، رئیس سازمان خصوصی سازی کشور گفت: بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در دنیا صندوق‌های بازنشستگی هستند اما آنها ساختار صحیحی دارند.

کردزنگنه همچنین در این مورد به ضعف‌های قانونی در کشورمان اشاره کرد و افزود: یک سهم ۴۰ درصدی برای این بخش طبق قانون در نظر گرفته‌ام و ساختارشان را نیز با مجلسی‌ها این گونه در نظر گرفته‌ام اما سپس به ما می‌گویند که موارد دیگری را اجرا کنید به عبارتی تفنگ را به ما می‌دهند که شکار کنیم و بعد گزارش می‌دهند که تخلف کرده‌اید. در این شرایط همه علت را رها کرده و به معلول چسبیده‌اند و می‌گویند چرا سازمان خصوصی سازی این کار را اجرا کرده است این در حالی است که ما نمی‌توانیم قانون شکنی کنیم.

وی ادامه داد: البته بارها گفته‌ام که این کارها رقابت را از بین می‌برد چون این پول‌ها از خودشان نیست که در این رقابت شرکت می‌کنند حتی ما سال گذشته نیز چند مورد آنها را ممنوع المعامله کرده‌ایم و باز هم دنبال بهانه‌ای هستیم که آنها را محکوم کنیم.

رییس سازمان خصوصی سازی در مورد توانمندسازی بخش خصوصی نیز با تایید اینکه یکی از وظایف این سازمان همین موضوع است اظهار کرد: ماده ۲۸ قانون اصل ۴۴ در همین مورد است که بانک مرکزی باید سالانه ۱۰ میلیارد دلار اعتبار را برای بخش خصوصی در نظر بگیرد حالا اگر اجرا نمی‌شود باید این موضوع پیگیری شود. با وجود این اگر دولت در آینده می‌خواهد امتیازاتی بدهد باید ابتدا به بخش خصوصی امیتاز بدهد.

• روایت کردزنگنه از پیشنهاد نقض قانون یک وزیر

رییس سازمان خصوصی سازی در ادامه در واکنش به واژه آقازاده‌های حقوقی که توسط یکی از فعالان اقتصادی حاضر در این نشست مطرح شده بود به موضوع قابل توجهی اشاره کرد و گفت: هر چند در این پنج ساله به هیچ سازمان و ارگان و شخصی اجازه ندادیم که حق بخش خصوصی ضایع شود که این هم در چارچوب قانون بوده اما در این مدت پیشنهاداتی نیز مطرح می‌شد. مثلا یک وزیر سابق پس از یک معامله‌ای به من یکی را معرفی کرد که با دریافت ۵۰ میلیون تومان پول بیشتر واگذاری مد نظر به شخص مربوطه صورت بگیرد. اما من به ایشان گفتم حتی اگر ۵۰ میلیارد تومان هم بدهید نمی‌پذیرم و امکان ندارد مزایده قانونی را باطل کنم.

در همین مورد کردزنگنه تصریح کرد: حتی اگر پستم را از دست بدهم نمی‌گذارم حق کسی ضایع شود.

• فروش سایپا مثل جریان ملانصرالدین شده است

وی در ادامه در مورد فروش سایپا عنوان کرد: در این مورد خودمان هم زیاد راضی نیستیم قیمت واقعی آن این رقمی که اکنون است نیست. قیمت بالا در این روند مثل جریان ملانصرالدین شده است که نمی‌خواهند آن را بفروشند. وقتی که ما می‌خواهیم بفروشیم قیمت بالایی نمی‌گذاریم و به همین دلیل از این شکل کار راضی نیستیم.

• رانت را قانونی می‌دهیم

کرد زنگنه همچنین در واکنش به سخنان شمس اردکانی مبنی بر دادن رانت‌هایی در جریان خصوصی سازی اظهار کرد: ما رانت نمی‌دهیم اما اگر رانتی می‌دهیم آن قانونی است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما دوست داریم بخش خصوصی بزرگ و توانمندی در کشور داشته باشیم.

وی همچنین در مورد موضوع اهلیت در واگذاری‌ها نیز یادآور شد: در هیچ‌جای دنیا در بورس اهلیت مد نظر نیست. قانون بورس نیز اجازه اهلیت نمی‌دهد اما در قانون بورس آورده‌ایم که واگذاری‌ها را در دو مرحله انجام دهیم.

این مقام مسئول در ادامه از آگهی شدن نیروگاه‌های طوس، قم، خوی و گیلان خبر داد و گفت: ما همچنین تاکنون ۱۶ شرکت را آگهی کرده‌ایم و ۲۲ شرکت نیز آماده است که در آینده نزدیک آگهی شوند.

انتهاي پيام/ب.