رسانه‌ها باید الگوی واقعی را به جای الگوی فانتزی ترویج کنند

افكار نيوز: رییس سازمان ملی جوانان گفت: دشمن امروز از انحراف خیل عظیمی از جوانان ما ناامید است و باید تلاش کنیم از انحراف گروه اندکی از جوانانمان هم جلوگیری شود.

به گزارش افکار نیوز، رییس سازمان ملی جوانان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و بزرگداشت روز جوان اظهار داشت: انقلاب ما به برکت وجود جوانان به پیروزی رسید.

وی با اشاره به اهمیت دوران جوانی افزود: جوانی فرصتی برای متعالی شدن و تحقق اقدامات بزرگ است و شجاعت، جسارت، تحرک و پویایی و اصلاح پی درپی امور مادی و معنوی از ویژگی های جوان است.

معاون رییس جمهور ادامه داد: اگر بخواهیم ویژگی های جوان مسلمان ایرانی را بررسی کنیم، به انبوهی از ویژگی ها و افتخارات دست می یابیم.

وی در ادامه تاکید کرد: الگوسازی برای نسل جوان لازم است. باید رسانه ها و مسوولان الگوهای واقعی را به جای الگوهای غیر ضروری و فانتزی نهادینه کنند.

بذرپاش خاطر نشان کرد: صدها شبکه خارجی برای انحراف جوانان ایرانی تلاش می کنند، اما با این‌حال هر روز با اختراع و کشف جدید و افتخارات دیگری از جوانانمان مواجهیم.

وی قداست‌زدایی از اصول اخلاقی و واجبات دینی و عینی و قداست‌زدایی از اصول اساسی انقلاب را از برنامه های دشمن دانست و اظهار داشت: قداست‌زدایی هایی که در سال گذشته صورت گرفت، به هیچ وجه پایان نخواهد یافت و آن ها مسیر خود را ادامه می دهند.

معاون رییس جمهور گفت: دشمن امروز از انحراف خیل عظیمی از جوانان ما ناامید است و باید تلاش کنیم از انحراف گروه اندکی از جوانانمان هم جلوگیری شود.

بذرپاش گفت: باید به گونه ای تلاش کرد تا با افزایش بصیرت و آگاهی جوانان، آنان با کوچک‌ترین شبهه، دچار تزلزل نشوند.

وی افزود: همانگونه که دشمنان در تلاشند جوانان و مردم ما را به جمهوری اسلامی بی اعتماد کنند ما نیز باید تلاش کنیم که جوانانمان به آنها بی اعتماد شوند.

بذرپاش در ادامه بر لزوم سلامت جسمی و امید به آینده در جوانان اشاره کرد و افزود: ملتی که نشاط نداشته باشد، نمی تواند به آینده امیدوار باشد.

معاون رییس جمهور به نقش مؤثر خانواده در تربیت جوانان اشاره کرد و اضافه کرد: اصلی‌ترین وظیفه حاکمیت نیز در این حوزه ارتقاء ‌و افزایش شأن و منزلت جوان و جوان مسلمان ایرانی در جامعه است و در این بین حلقه مفقوده، ارتقاء هویت دینی و ملی ماست.

رییس سازمان ملی جوانان در ادامه به برنامه های دولت برای ارتقاء وضعیت جوانان اشاره کرد و گفت: در حوزه مسکن، رشد بسیار خوبی داشته ایم و در موضوع اشتغال نیز اعتبارات مناسبی برای اشتغال جوانان اختصاص داده شد.

وی افزایش ۳ میلیون تومانی وام ازدواج جوانان را از دیگر اقدامات دولت برای تسهیل ازدواج خواند و تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی کشور نیز فضاسازی های خوبی برای ترویج امر ازدواج داشته اند.

بذرپاش افزود: در زمینه سرانه فضاهای ورزشی نیز چهار سال اخیر دو برابر چندین سال گذشته به این سرانه افزوده شده است.

وی در ادامه تشکیل شبکه فعالان و خیران امر ازدواج را در دستور کار دولت خواند و اظهار داشت: سال آینده در همه شهرها، شبکه فعالان قرآنی کشور نیز ایجاد خواهد شد و همه این فعالیت ها، مردمی خواهد بود.

انتهاي پيام/ب.