به گزارش جام جم آنلاین: فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران روز گذشته در جمع خبرنگاران از دستگیری ۱۸ قاچاقچی و متلاشی شدن سه باند از سوداگران مرگ در شهریار، رباط کریم و شهر قدس (قلعه حسن خان) خبر داد و گفت: از روزهای پایانی دی ماه سال جاری گزارشهایی در اختیار پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران قرار گرفت مبنی بر اینکه تعدادی از قاچاقچیان قصد دارند محمولههایی از انواع مواد مخدر را از شرق کشور وارد استان تهران کنند.

سرهنگ ناصر اصلانی افزود: در پی کسب این اطلاعات ماموران در غالب چند گروه عملیاتی تحقیق در این خصوص را آغاز کردند تا اینکه چند روز پیش موفق به شناسایی سه باند در این رابطه شدند.

در مرحله بعدی تحقیقات ماموران، خودرو و تریلی‌هایی که اقدام به حمل محموله مواد مخدر کرده بودند را شناسایی و در مسیرهای منتهی به شهریار، رباط کریم و شهر قدس(قلعه حسن خان) متوقف کرده و موفق به کشف ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع کراک، تریاک و حشیش شدند.

در این رابطه، ۱۸ قاچاقچی دستگیر و هشت دستگاه خودرو کشف و ضبط شد.

با تحقیق از مته‌مان معلوم شد آن‌ها از اعضای باند حرفه‌ای هستند که همگی در تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت دارند.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد متهمان در غالب سه باند فعالیت می‌کردند و محموله مکشوفه را از شرق کشور بارگیری کرده و قصد داشتند در شهرستان‌های استان تهران و کرج توزیع کنند که پیش از هر اقدامی دستگیر شدند.

بنابر این گزارش، ۱۸ مرد قاچاقچی با قرار قانونی روانه زندان شدند.