به گزارش ایسنا،شاكيه اعلام کرد كه از ميدان انقلاب به مقصد ميدان راهآهن سوار خودرو پرايد سفيد رنگ شدم كه همزمان يک مرد ميانسال سوار و درصندلي عقب نشست و پس از مدتي در طول مسير با لهجه ترکي استانبولي با راننده صحبت کرد و به او گفت من پول ايراني ندارم و راننده پس از بررسي پول اسکناس خارجي به مسافر صندلي عقب گفت پولش خيلي زياد است و او اين پول را ندارد.

مالباخته در ادامه با بیان اینکه راننده در اظهارات خود عنوان کرد که به پول ایران اسکناس مرد ترکی بیش از یک میلیون تومان ارزش داشت گفت: راننده از من خواست تا طلاهایم را در ازای اسکناس به این مرد بدهم و من هم که موقعیت را برای این کار با توجه به اصرار تبعه خارجی مناسب دیدم، به راننده گفتم به یک مغازه صرافی یا شعبه بانک برویم و من از صحت آن با خبر شوم که در همین موقع نفر صندلی عقب با چاقو به من حمله کرد و با الفاظ رکیک گفت اگر داد و فریاد کنم با چاقو مرا خواهد زد! در این لحظه فهمیدم که راننده و نفر صندلی عقب باهم همدست هستند و از ابتدا سعی داشتند تا با طعمه پول خارجی سرم کلاه بگذارند.

با ارسال این پرونده به دادسرای جنایی تهران، با دستور دادیار شعبه یکم این دادسرا رسیدگی تخصصی به این سرقت به کارآگاهان مبارزه با زورگیری پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

کارآگاهان در روزهای بعد نیز با چندین شکایت مشابه از سوی تعدادی از شهروندان تهرانی مواجه شدند که اغلب این مالباختگان زن بودند.

تحقیقات برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده ادامه داشت تا اینکه در روزهای بعد و با شکایاتی که به پایگاه هفتم واصل شد، ارزش طلاجات به سرقت رفته مالباختگان از حدود یک میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان اعلام شده است.

کارآگاهان با جمع‌آوری اطلاعات لازم از مالباختگان از جمله وضعیت ظاهری، سن آنان و چهره‌نگاری از متهمان برای شناسایی و دستگیری این افراد علاوه بر اعلام موضوع به تمامی یگان‌های گشت پلیس آگاهی، با برآورد محدوده فعالیت‌های آنان اقدام به تشدید اقدامات بازدارنده از جمله افزایش گشت نامحسوس پلیس آگاهی در این مسیرها کردند.

بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه در ۲۰ دی ماه یکی از واحدهای یگان گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ با توجه به مشخصاتی که از این سه متهم و خودرو آنان اعلام شده بود، به دو سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفیدرنگ که در حال سوارکردن مسافر زن در محدوده ترمینال خزانه بودند مظنون شده و در یک اقدام غافلگیرانه اقدام به دستگیری آنان کردند.

با انتقال این دو نفر به اسامی «عیسی» ۶۲ ساله و «شاهپور» ۴۸ ساله به پایگاه هفتم آنان ضمن قبول بزه انتسابی، نفر سوم این گروه به نام «داود» ۴۵ ساله را شناسایی و دستگیر کردند که متهمان به بیش از ۵۰ فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرده که تاکنون ۱۲ مالباخته شناسایی شدند.

تحقیقات ماموران پلیس نشان داد که «شاهپور» تا چندی قبل به همین اتهام دستگیر و به زندان رفته بود و «داود» نیز دارای سابقه خرید و فروش داروهای تقلبی و غیرمجاز است.

متهمان در اعترافات خود عنوان کردند که در این سرقت‌ها «عیسی» نقش تبعه ترکیه را ایفا می‌کرد و شاهپور به عنوان راننده و داود نیز به عنوان مسافر روی صندلی عقب می‌نشست و پس از سوارکردن طعمه راننده در یک موقعیت مناسب از خودرو پیاده و اقدام به کندن پلاک می‌کرد تا پس از سرقت طلاجات، مالباخته نتواند شماره پلاک را یادداشت کند.

سرهنگ عباسعلي محمديان رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اينكه اسكناس مورد استفاده اين سارقان براي كشورهاي آسياب ميانه بوده است گفت: از مالباختگاني که در ماههاي اخير و در سطح تهران به اين شيوه از آنان سرقت شده است دعوت ميشود براي شناسايي متهمان دستگير شده و پيگيري يا طرح شکايت به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان ۱۵ خرداد - ميدان ارگ يا دادياري شعبه يکم دادسراي جنايي تهران ( ناحيه ۲۷ ) مراجعه كنند.