به گزارش پرس تی وی،مبارک الفتمني رييس شوراي محلي بني وليد، روز چهارشنبه (۲۵ ژانويه، ۵ بهمن) اعلام کرد، صدها نفر از شبهنظاميان مسلح طرفدار قذافي، اين شهر را که در ۱۵۰ کيلومتري جنوب شرق طرابلس پايتخت ليبي قرار دارد، تصرف کردهاند.


تصویر آرشیوی از خودروهایی که در درگیری‌های بنی ولید آسیب دیده‌اند

بر اساس این گزارش، شبه‎نظامیان حامی قذافی در ساعات پایانی روز دوشنبه(۲۳ ژانویه، ۳ بهمن) و پس از ساعت‌ها درگیری با نیروهای شورای ملی انتقالی لیبی، پرچم‌های سبزرنگ رژیم سابق را بر فراز ساختمان شورای محلی به اهتزاز درآوردند.

به گفته الفتمنی که به شهر مصراته در نزدیکی بنی ولید گریخته است، در جریان این درگیری‌ها ۴ مبارز انقلابی کشته و ۲۵ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که، وفاداران به قذافی " با به دست گرفتن کنترل بنی ولید، پرچم‌های سبز را بر فراز برخی از مناطق مهم در مرکز این شهر برافراشتند "، افزود: " طی دو ماه گذشته هشدارهایی در این زمینه دریافت کرده بودیم. "

محمود وارفلی یکی دیگر از مقامات شورای محلی بنی ولید نیز خاطرنشان کرد: " ما خواهان مداخله ارتش شده‌ایم اما وزارت دفاع و شورای ملی انتقالی از کمک به ما سر باز زدند. "

شورای انتقالی پیش از این، گزارش‌های موجود در خصوص تصرف دوباره بنی ولید از سوی هواداران قذافی را تکذیب کرده بود.

با اين حال، بر اساس گزارشهاي اخير، اسامه الجووالي وزير دفاع ليبي به منظور مذاکره با افراد مسلح هوادار قذافي به بني وليد سفر کرده است.