چه تعداد سکه پیش فروش شد؟

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی،افزود: در مرحله قبلی پیش فروش سکه که از حدود یک ماه قبل آغاز شده بود تا روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه، حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی به متقاضیان پیش فروش شد که این تعداد بدون در نظر گرفتن سکه هایی است که در بانک کارگشایی عرضه می شد.

عباس کمره ای در مورد دور جدید پیش فروش سکه گفت: در دور جدید که از روز دوشنبه همین هفته آغاز شد، پیش فروش به صورت دو مرحله‌ای و برای دو مقطع زمانی ۴ و ۶ ماهه انجام می گیرد.

وی افزود: در این مرحله بخش اقتصادی بانک مرکزی با درنظر گرفتن تغییراتی که در پارامترهایی مانند قیمت جهانی طلا و قیمت دلار در بازار آزاد اتفاق می افتد، قیمت پیش فروش را به صورت هفتگی محاسبه و اعلام می کند.

کمره ای در واکنش به برخی شایعاتی که در مورد امکان عدم توزیع سکه های پیش فروش شده در موعد مقرر گفت: با قطعیت اعلام می کنم که بانک مرکزی جمهوری اسلامی از ذخائر طلای کافی برخوردار است و برای ضرب و توزیع سکه های پیش فروش شده، هیچ مشکلی ندارد. بنابراین تا این لحظه در بانک مرکزی هیچ صحبتی مبنی بر احتمال عدم توزیع سکه ها یا قرعه کشی و… حتی مطرح هم نشده است.

به گزارش فارس، مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی با اشاره به استقبال از دور جدید پیش فروش سکه گفت: با درنظر گرفتن قیمت طلا در روز دوشنبه که هر اونس ۱۶۷۰ دلار بود و قیمت دلار در بازار، قیمت یک سکه تمام بهار آزادی حدود ۷۰۰ هزار تومان است بنا بر این کسانی که سکه را در بازار آزاد بالاتر از این رقم خریداری کنند در واقع هزینه حباب سکه را پرداخته اند که ممکن است تحت تأثیر مسائل مختلف، از بین برود و این خریداران متضرر شوند.

کمره ای افزود: خریداران سکه باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که با فرارسیدن موعد تحویل سکه هایی که الان پیش فروش می شود، حجم زیادی از سکه وارد بازار می شود که قطعا بر قیمت بازار تأثیر خواهد گذاشت.