به گزارش مهر، غلامعلی حداد عادل روز سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به منظور شرکت در همایش جبهه متحد اصولگرایان به همدان سفر کرده بود.

وی روز چهارشنبه در جمع ائمه جمعه استان همدان با تأکید بر این که در همه احوال نباید لحظه‌ای از عظمت کاری که امام راحل(ره) پی افکنده و رشد کرده و به اینجا رسیده غافل شویم، اظهار داشت: نکته مهمی که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم اهمیت دستاوردی است که با پیروزی انقلاب اسلامی به آن رسیده‌ایم.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان تصریح کرد: با دین بسیار بهتر می‌توان دنیا را اداره کرد که بر مبنای این ادعا، ما در واقع همه نظام‌های سیاسی دنیا را به مبارزه طلبیده‌ایم.

وی با بیان اینکه مشاهده مخالفت‌ها و امواج مشکلات دلالت بر قوت ما می‌کند، گفت: اینکه می‌بینیم احمدی روشن را در خیابان به شهادت می‌رسانند برای این است که انقلاب ما دانشمند هسته‌ای تربیت کرده است و به پیشرفت رسیده‌ایم.

عضو کمیته داوری جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به تورم موجود در بازار با بیان اینکه شک ندارم که در این تورم دست آمریکا و انگلیس در کار است، ابراز کرد: شبکه‌های ضد انقلاب در این وضعیت بازار داخلی شاد است و یک برنامه وسیع جهانی را برای جنگ اقتصادی در ایران طراحی و بسیج کرده‌اند.

حدادعادل با بیان اینکه دشمنان در جنگ نظامی و تحمیلی موفقیت کسب نکردند، گفت: در برنامه‌های سیاسی خودشان که در دوران اصلاح طلبی و فتنه داشتند هم به نتیجه نرسیدند و الان تنها گزینه‌ای که به جز جنگ رودررو و آشکار برایشان مانده، محاصره اقتصادی ما است.

وی ادامه داد: آنها در این فکر هستند که با محاصره اقتصادی مردم را ناراضی کنند، جامعه را به هم بریزند و تحریکات سیاسی می‌کنند و مردم را گیج کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه زمان ما شبیه دوران مصدق نیست، ولی مدل رفتاری غرب چیزی شبیه به کاری است که با مصدق کردند، تصریح کرد: اوضاع ما با آن روز خیلی متفاوت است چون حکومت اسلامی حکومت ملی گرا نیست، آنها بعد از ملی شدن صنعت نفت و با نخریدن نفت وضع اقتصادی را آشفتند، امروز هم طراحی‌شان این است که همه نیروی خود را بر محاصره اقتصادی ما گذاشته‌اند.

بن بستی در روند برگزاری انتخابات وجود ندارد

همچنین غلامعلی حداد عادل ظهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در همدان با بیان اینکه در روند برگزاری انتخابات بن بستی وجود ندارد و مشکلی به وجود نمی‌آید، در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چند درصد از چهره‌های فعلی مجلس در دوره مجلس نهم خواهند بود، گفت: در انتخابات‌ گذشته، دوسوم نمایندگان مجلس قبلی در مجلس بعدی حضور نداشتند اما بعید است در انتخابات مجلس آینده چنین درصد بالایی از نمایندگان مجلس هشتم تغییر کنند ولی امر مسلم این است که تغییر وجود دارد اما درصد آن را نمی‌شود پیش‌بینی کرد و باید منتظر نتیجه آرا باشیم.

حدادعادل در ارتباط با ادعای برخی از نامزدهای رد صلاحیت شده مبنی بر اینکه چون منتقد به دولت بودند، رد صلاحیت شده‌اند، گفت: در بین رد صلاحیت شدگان همه نوع افرادی نظیر منتقد و موافق دولت، اصولگرا یا اصلاح‌طلب می‌بینیم و نمی‌شود چنین دسته‌بندی کرد.
جریان انحرافی در انتخابات تابلویی ندارد

حدادعادل در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه ارزیابی‌اش از اقدامات جریان انحرافی برای حضور در انتخابات چیست، نیز با بیان اینکه جریان انحرافی در انتخابات تابلویی ندارد، ابراز کرد: اگر جریان انحرافی هم بخواهد فعالیتی با عنوان خودش صورت بگیرد، قاعدتاً با چراغ خاموش انجام می‌شود اما ما شاهد آشکاری نداریم که بگوییم فلان آقا از طرف جریان انحرافی نامزد شده و وظیفه داریم در راستای تبیین اصولگرایی و معرفی نامزدهای اصولگرا به مردم تلاش کنیم و به طورقطع مردم راه خود را تشخیص می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما واقعا موجبی نمی‌بینیم که تصور کنیم نامزدهای اصولگرایان در مسیری در حرکت هستند که مثلا به تقویت انحراف منتهی شود یا با فتنه همکاری شود، اظهار کرد: شما باید ببینید در استان از جبهه متحد اصولگرایان نامزدهایی که معرفی می‌شوند آیا این ایرادها به آنها وارد است یا نه، که قطعا نیست؛ این روش در سراسر کشور نیز اعمال می‌شود و ما این اختلاف را جدی و ریشه‌ای نمی‌دانیم.

وی ابراز کرد: درخواست من از مردم مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات است که این مهم را یک وظیفه انقلابی بدانند از مردم درخواست می‌کنیم به اصولگرایان رأی بدهند اگرچه هر کس می‌تواند به فرد مورد نظرش رأی دهد.

ایجاد شکاف، دسته دسته شدن و اختلاف افکنی از دسیسه های دشمن است

حداد عادل همچنین روز سه شنبه در گردهمایی جبهه متحد اصولگرایان همدان در محل حسینیه امام خمینی(ره) این شهر شرکت کرد، وجود انتخابات واقعی که موجب انتخاب آزادانه نمایندگان مورد اعتماد مردم می شود را از ویژگی های یک کشور مقتدر، قدرتمند و سرافراز دانست و یادآوری کرد: پیش از انقلاب اسلامی نمایندگان قبل از برگزاری انتخابات به صورت فرمایشی یا از طریق سفارت انگلیس تعیین می شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات افزود: ملت ایران با حضور در پای صندوق های رای همواره توطئه های سران استکبار و حامیان خارجی و داخلی آنها را خنثی کردند.

حدادعادل تصریح کرد: دولت آمریکا خود را قیم مردم جهان می داند و معتقد است باید تمامی ملل از آنها اطاعت کرده و آنها نقشه راه را برای دیگر کشورها ترسیم کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم اضافه کرد: افزون بر ۱۲۰ شبکه فارسی زبان ماهواره ای ضد ایران اسلامی برای جلوگیری از شرکت مردم در انتخابات راه اندازی شده است.

حداد عادل تصریح کرد: هدف آنان از راه اندازی این شبکه ها و جلوگیری از حضور مردم در پای صندوق های رای، نامشروع جلوه دادن نظام اسلامی است.

وی با ذکر اینکه سران استکبار جهانی می خواهند بگویند که این حکومت از پشتوانه مردمی برخوردار نیست اظهار داشت: با وجود تبلیغات مسموم دشمنان نظام و حامیان دست نشانده آنها، ملت ایران از آذر ۵۷ تاکنون بدون توجه به این جوسازی ها در این رزمایش سیاسی حضور گسترده و چشمگیری داشته اند.

وی افزود: ملت ایران با حضور در تمامی صحنه ها، مردمی بودن دین اسلام را نشان داده اند و عنوان کردند که برای حضور در صحنه انتخابات نیازی به درس گرفتن از مکتب دروغین آمریکا نیست بلکه این ملت از مکتب اسلام درس فرا گرفته اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت: تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات وظیفه اسلامی و انقلابی است.

حداد عادل بر وحدت احزاب و مردم در انتخابات اتی تاکید کرد و افزود: نباید انتخابات زمینه ای برای ایجاد اختلاف بین سلایق و از بین رفتن وحدت و انسجام بین آنها شود.

وی با بیان اینکه بوی اختلاف در برخی جلسات به مشام می رسد تصریح کرد: ایجاد شکاف، دسته دسته شدن و اختلاف افکنی از دسیسه های دشمن بوده و باید بیش از پیش مراقب این ترفند دشمن باشیم.

وی افزود: مردم از سال ۸۱ بعد از تجربه های مختلف که در انتخابات داشتند به خصوص بعد از انتخابات سال ۷۶ و ۸۱ ، به این نتیجه رسیدند که به اصولگرایی و اصولگرایان رای بدهند.