به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، محمود احمدینژاد امروز مهمان همشهریهای آیت الله هاشمی رفسنجانی است. او در راستای افتتاح چندین طرح عمرانی و صنعتی با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان به این شهر رفته است.
رئیس جمهور با همراهی وزرای راه و صنعت در سفر یک روزه خود به استان کرمان، ۱۶ طرح عمرانی، صنعتی و معدنی را افتتاح خواهد کرد.

افتتاح طرح توسعه فرودگاه رفسنجان نخستین برنامه کاری احمدی‌نژاد بود. مدیرکل فرودگاه‌های کرمان با اشاره به این طرح گفت: با تجهیز و افزایش تجهیزات این فرودگاه امکان توسعه خدمات دهی در فرودگاه رفسنجان فراهم شد.

تیمور امیری به مهر گفت: توسعه باند و عوامل پروازی فرودگاه از چهار سال قبل آغاز شد و درنهایت با تلاش نیروهای بومی و هزینه بیش از ۱۰ میلیارد تومان امروز عملا فرودگاه رفسنجان آماده خدمت رسانی به مردم استان کرمان خواهد بود.
مدیرکل فرودگاههای استان کرمان ادامه داد: این طرح یکی از بزرگترین طرحهای فرودگاهی استان کرمان است و بزودی طرح توسعه فرودگاه جیرفت نیز به بهره برداری می رسد و این فرودگاه نیز وارد چرخه خدمت رسانی می شود. استان کرمان دارای پنج فرودگاه است که در این زمینه از استانهای پیشرو در کشور محسوب می شود.
ایسنا هم نوشت که احمدی‌نژاد با حضور در مجتمع مس سرچشمه، سد هسته آسفالتی رودخانه شور رفسنجان را مورد بهره برداری قرار داد. این سد با هدف ایجاد منبع جدیدی برای تامین بخشی از آب مورد نیاز کارخانه مس سرچشمه و مهار سیلاب‌های فصلی رودخانه شور با هزینه‌ای بالغ بر ۳۳۵ میلیارد ریال و در مدت ۴۲ ماه احداثشده است.

این سد همچنین با جلوگیری از ورود سیلاب‌های رودخانه شور به دریاچه پشت سد باطله از تبخیر بیش از حد آب در تابستان و سر ریز آن در فصول پر آب پیشگیری می‌کند و نقش بسزایی در بهبود شرایط زیست محیطی و استفاده بهینه از منابع موجود آب خواهد داشت. سد مذکور، مرتفع‌ترین سد آسفالتی در خاورمیانه است که با ۸۵ متر ارتفاع از تاجی به طول ۶۷۵ متر برخوردار بوده و ظرفیت نگهداری ۳۴ میلیون متر مکعب آب را دارد.

افتتاح ۵۰۲۰واحد مسکن مهر و ۱۴ پروژه صنعتی و عمرانی از دیگر برنامه های امروز رئیس جمهور است.