به گزارش سایت اوباما، خواست ائتلاف ضد جنگ از مردم آمریکا و معترضان به نظام سرمایه داری در دیگر کشورهای جهان این است که در تظاهرات چهارم فوریه شرکت کنند و یا تظاهراتی را تحت عنوان اقدام ملی با شعار "جنگ، تحریم، مداخله و ترور در ایران را متوقف کنید" ترتیب دهند.

تماس‌ها با گردانندگان اصلی این تجمع اعتراضی حاکی است که تاکنون ۲۰ شهر آمریکا به این فراخوان جواب مثبت داده‌اند اما نکته قابل تامل، اتفاقی است که در ایران قابل مشاهده است.

* فیلتر بودن سایت حامیان آمریکایی جمهوری اسلامی!
یکی از دو سایت اصلی معترضین خواهان برگزاری این تجمع که پیش از این نیز در ابراز مواضع منتقدانه علیه نظام سرمایه‌داری و سیاست‌های دولت آمریکا نقش فعالی داشته است، در ایران فیلتر شده و قابل دسترسی نیست!

بررسی‌های صورت گرفته، چرایی فیلتر شدن سایت معترضین آمریکایی حامی ایران را مشخص نمی‌کند اما احتمالات حاکی از این است که فیلترینگ خودکار و حساس بودن روبوت روی کلمات خاص، سبب این اقدام بوده است.



گفتنی است که ائتلاف انسر و گروهی که سایت آن‌ها در ایران مسدود شده است، همواره حمایت‌های صریحی از ایران و جمهوری اسلامی داشته‌اند.

رایان بکر رئیس این ائتلاف اخیراً در گفتگو با فارس عنوان کرده بود: روز شنبه(۴ فوریه) راهپیمایی اعتراض‌آمیزی در مقابل کاخ سفید برگزار می شود که مطالبه ما در این روز برداشته‌ شدن تحریم‌ها علیه ایران، مقابله با حمله نظامی به ایران و اعتراض به ترور شخصیت‌های ایرانی است که به رهبری آمریکا صورت می‌گیرد.

* ایران تنها نیست
بکر در خصوص هدف آمریکا از اعمال تحریم های اخیر علیه ایران گفت: آمریکا تلاش می‌کند بحرانی مصنوعی را به بهانه مقابله با برنامه هسته‌ای برای ایران ایجاد کند، و از این بهانه استفاده ‌کند تا برنامه‌های خصمانه اقتصادی خود را علیه ایران اجرا کند. این یک روش قدیمی برای بی‌ثبات سازی اقتصادی کشورهایی است که آمریکا می‌خواهد آنها را تضعیف کند. هدف از این اقدام‌های خصمانه ایجاد تفرقه میان گروه‌های مختلف در کشورهای هدف است.





وی همچنین اضافه کرد: این اقدام به این امید صورت می‌گیرد که از این طریق بتوانند بستری‌ را برای گروه‌های سیاسی مخالف با نظام ایجاد کنند و با کمک آن تغییر حکومت را در ایران را رقم بزنند. هدف براندازی حکومت ایران، روی کار آوردن حامیان آمریکا در ایران و حکومتی دست‌نشانده در ایران است، همانطور که شاه را در ایران به حکومت رساندند.

این فعال آمریکایی در پایان عنوان کرده بود: بسیاری از کشورهای دنیا با آمریکا و اتحادیه اروپا هم عقیده نیستند برای همین میتوانم به جرأت بگویم که ایران در مبارزه با آمریکا در جهان تنها نیست و به نظر من اقدام آمریکا و متحدانش برای منزوی کردن ایران با شکست مواجهه خواهد شود.