به گزارش ايسنا، رامين مهمانپرست در پاسخ به برخي مطالب منتشره درباره روابط كشورمان و برزيل گفت: روابط ايران و برزيل قدمتي بيش از ۱۱۰ سال دارد و در طول اين سالهاي متمادي همواره از ويژگيهاي مثبتي برخوردار بوده است. اين روابط در چند سال گذشته و پس از سفر متقابل روساي جمهوري به دو كشور در همه ابعاد رشد قابل توجهي داشته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای روابط خود با برزیل به عنوان بزرگترین کشور آمریکای لاتین و یکی از قدرت‌های نوظهور جهانی اهمیت ویژه‌ای قائل است. در این راستا تعاملات و گفت‌وگوها بین دو کشور روند عادی خود را طی می‌کند و هیچ تغییری در نگاه تهران به روابط با برازیلیا ایجاد نشده است.

مهمان‌پرست ادامه داد: ظاهرا برخی از محافل رسانه‌ای و کشورهای ثالثاز روابط خوب ایران و برزیل ناخرسند بوده و برای خدشه به این روابط با ناامیدی به تبلیغات رسانه‌ای روی آورده‌اند.

بر اساس اين گزارش يكي از روزنامههاي برزيلي در روز سوم بهمنماه جاري، مطالبي را به نقل از جوانفكر پيرامون روابط ايران و برزيل منتشر كرده بود كه متعاقب آن يكي از خبرگزاريها، خبر منتشره از اظهارات وي را نادرست، ناقص و غير دقيق خواند.