به گزارش ايسنا، "گينگريچ" در تبليغات انتخاباتي خود در منطقه ساحلي كوكوآ ايالت فلوريدا تأكيد كرد: در صورت پيروزي تا پايان دومين دوره رياست جمهوري در سال ۲۰۲۰ آمريكا نخستين دارنده پايگاه دائم بر روي كره ماه خواهد بود.

" گینگریچ " برنامه‌های جاری آمریکا در حوزه فضایی را " تراژدی " خواند و حمایت کامل از پیشرفت برنامه فضایی این کشور را از اهداف اصلی دولت خود عنوان کرد.

نامزد جمهوری‌خواهان همچنین وعده داد: نخستین فضانوردان و شرکتی که موفق به سفر به کره مریخ شود، ۱۰ میلیارد دلار پاداش دریافت خواهند کرد.

" گینگریچ " تأکید کرد: بودجه ناسا در زمان ریاست جمهوری وی نیز به هیچ عنوان کاهش نخواهد یافت.

این وعده‌ها در حالی از سوی " گیگنریچ " داده می‌شود که آمریکا در پی بازنشستگی فضاپیمای آتلانتیس در ماه جولای گذشته برای فرستادن فضانوردان به ایستگاه بین المللی(ISS) با مشکل مواجه بوده و در این زمینه به روسیه متکی است و فضاپیمای خصوصی این کشور نیز سال ۲۰۱۷ آماده خواهد شد.

چین نیز در حوزه برنامه‌های فضایی پیشرفت چشمگیری داشته است. این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ ایستگاه فضایی خود را در مدار زمین آماده کند و نخستین فضانورد این کشور را به ماه بفرستد.

"جان لاگس دان" استاد بازنشسته دانشگاه جورج واشنگتن و از كارشناسان حوزه فضايي، ضمن انتقاد از "گينگريچ" گفت: بهتر است وي براي تبليغات انتخاباتي هدفهاي واقعي و دست يافتنيتر را مطرح كند، چراكه آمريكا در حال حاضر حتي براي فرستادن فضانوردان به ISS نيز با مشكل مواجه است.